کارگاه موسیقی در انیمیشن برای آشنایی بیشتر مربیان با هنر صدا و استفاده درست از موسیقی برگزار ‌شد

مهدی زارع مربی و کارشناس کارگاه تخصصی «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» با تعریف جایگاه موسیقی در انیمیشن درباره اهمیت برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع موسیقی در جشنواره پویانمایی تهران گفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی زارع مربی و کارشناس کارگاه تخصصی «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» که در تمام روزهای دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه محتوای این کارگاه ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج جلسه برگزار شد، بیان کرد: مخاطبان این کارگاه مربیان استان‌های کانون هستند که به شاگردان خود سرفصل‌های این کارگاه را آموزش می‌دهند و ضرورت برگزاری آن هم برای به‌روز شدن اطلاعات آن‌هاست.

وی درباره محتواهای آموزشی کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» گفت: جشنواره در پنج روز برگزار شد و هر روز در دو جلسه با مربیان همراه شدیم و به مسائلی چون تئوری بنیادی موسیقی برای شناخت بهتر از موسیقی پرداختیم. سعی بر این بود که باتوجه به تجربه‌هایی که در آهنگسازی انیمیشن و موسیقی همراه با تصویر دارم بهترین محتوا را به مربیان انتقال دهم.

زارع ادامه داد: در بخش دیگری از کارگاه به اهمیت صدا در تصویر پرداختیم. به عنوان مثال صداگذاری و حرکت صدا در قاب تصویر را بررسی کردیم.

مربی و کارشناس کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» درباره اهمیت برگزاری آن تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی مربیان با هنر صدا و استفاده درست از موسیقی و صداگذاری در انیمیشن بود.

وی افزود: در جلسه آخر این کارگاه که روز پنجشنبه 12 خرداد برگزار شد، براساس آموزش‌هایی که مربیان در این کارگاه فراگرفته‌اند، روی انیمیشن‌هایی که  ساخته‌اند، صداگذاری و آهنگسازی انجام شد تا خروجی این کارگاه به‌صورت عملی هم دیده شود.

زارع در پایان ضمن اشاره به اینکه فیلم‌هایی که در جشنواره اکران شده، در کارگاه از نظر موسیقایی بررسی شدند، گفت: جلسات آخر این کارگاه با استفاده از نرم‌افزارهای موسیقی در انیمیشن برگزار شد و سعی کردیم روی یک تصویر ثابت موسیقی‌های متفاوت را قرار دهیم و به صورت عملی از اهمیت تناسب تصویر و موسیقی و نقش مهم هنر موسیقی در همراهی با انیمیشن پی ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =