توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید  از کودکی آغاز شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در وهله نخست باید از خانواده ها و از سن کودکی آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کبری اخلاقی نیا در نشست با اداره کل کتابخانه های استان اظهار داشت: بهترین کتابخوانان افرادی هستند که از سن کودکی با کتاب و مطالعه آن اُنس و الفت لازم را داشته اند. 

وی افزود: امروزه کتاب رقیبان بی شماری پیدا کرده و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز نسل جوان کشور و کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفته  است. 

اخلاقی نیا بیان کرد: باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را با نگاهی نو به نحو مطلوب مدیریت کرد و انتشار کتاب های خوب نیز یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزودی کتابخانه سیار در مناطق روستایی بدون کتابخانه این استان راه اندازی خواهد شد. 

محسن جبارنژاد  اظهار داشت: این اقدام به طور مشترک و با همکاری کانون پرورش فکری استان انجام می شود. 

وی افزود: بر اساس یک نگاه سنتی کتابخانه محیطی است که خدمات کتابخانه ای شامل امانت کتاب به اعضا و مراجعه کنندگان آن ارائه می شود. 

سرپرست اداره کل کتابخانه های  عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند سال اخیر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی کتابخانه ها را به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده و در آنها بیش از ۴۰ نوع خدمت فرهنگی ارائه می شود. 

جبارنژاد عنوان کرد: کودکان و نوجوانان گروه های هدف مشترک ۲ نهاد فرهنگی کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری هستند. 

وی ابراز داشت: می توان با هم افزایی و همکاری لازم از سوی این ۲ نهاد فرهنگی، استفاده از ایده های نو و مبتکرانه آنها و پرهیز از هرگونه موازی کاری خدمات ارزنده تری به کودکان و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد. 

توزیع و اهدای کتاب و اجرای طرح کاروان کتاب در روستاهای بدون کتابخانه کهگیلویه و بویراحمد به صورت فصلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری برای برگزاری نشست های مشترک کتابخوانی و برگزاری مسابقه های کتابخوانی، نقاشی و قصه گویی از دیگر مصوبات این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =