کد خبر: 315927
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
نشست مجازی انجمن عکاسی استان کردستان برگزار شد

چهل و یکمین نشست مجازی انجمن عکاسان کردستان با حضور معصومه آقایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، این نشست عکاسی با موضع منظره برگزار شد که مدرس جلسه در ابتدا گفت: خیلی از ژانرهای عکاسی از هنر نقاشی سرچشمه میگیرند.ژانر منظره هم از نقاشی وارد عکاسی شده است.

معصومه آقایی در ادامه با تعریف از عکاسی منظره گفت : هر چیزی که در فضای بیرون باشد مثل برگ، درخت، آسمان، مزرعه و ...تا جایی که تبدیل به پرتره نشود، منظره می گویند.

آقایی به رویکردهای نقاشی طبیعت اشاره کرد و افزود : رویکردهای نقاشی طبیعت دو رویکرد دارد زیبا و متعالی.

وی سپس گونه های عکاسی طبیعت را توضیح داد و خاطر نشان ساخت: مثل عکاسی سفر که عکاسان در طی سفر عکسهایی از مناظر و ساختمانهای آن منطقه میگرفتند و بعد به صورت کارت پستال آنهارا میفروختند.

آقایی در ادامه نیوتوپوگرافها یا مکان نگارهای جدید را شرح داد و گفت: عکاسانی بودند که  با نگاهی خنثی از مناظری که رد پای انسان در آن تاثیر داشت عکس می گرفتند آنها کسانی بودند که از شلوغی شهر سرخورده بودند.

وی در ادامه جلسه را با معرفی هنر مفهومی به پایان رساند و گفت این هنر چیزی جدا از طبیعت نبود و عکاسان مفهومی در طبیعت دستکاری می کردند مثلا کوه ها را بسته بندی می کردند.

همچنین به دلیل حجم زیاد مطالب این جلسه در همین جا به پایان رسید و مابقی مطالب در جلسات بعدی توسط خانم آقایی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =