نگاه ویژه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه هفتم توسعه

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طراحی برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش دیروز چهارشنبه 15 تیر در جمع کارکنان و مربیان کانون استان کردستان در سخنانی گفت: اینکه شما در مجموعه ی کانون تلاش می کنید تا بچه ها پر نشاط و با انگیزه باشند و ما هم  نهایت تلاش خود را به کار می بندیم تا ضمن انجام وظیفه در برنامه هفتم توسعه که قراره تا پایان سال نوشته شود نگاه ویژه ی به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان داشته باشیم.

قاسم احمدی لاشکی افزود: دشمنان ایران اسلامی با راه اندازی شبکه های اجتماعی مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران می خواهند به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما آسیب برسانند لذا ما که این فرزندان را در اختیار داریم که سرمایه های آینده ایران هستند ،باید به شیوه های مختلف با آنها کارکنیم و به تربیت و تهذیب فکری و ذهنی آنها اهمیت دهیم .

احمدی لاشکی همچنین خاطر نشان ساخت: کار مربیان کانون ستودنی و با ارزش است. فرزندان ما باید به گونه ای تربیت شوند که حس خداشناسی در آنها تقویت شود. و این مسائل است که بسیار اهمیت دارد. لذا آموزش و پرورش و کانون به معنای واقعی کلمه می‌بایست در کنار هم و تکمیل کننده یکدیگر باشند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به حفظ فرهنگ بومی و محلی کشور شد و گفت : توجه به فرهنگ بومی و حفظ زبان و ارزش‌های فولکلور را در اولویت قرار دهید تا با جهانی شدن شبکه های اینترنت و دنیای مجازی، این شاخصه های اصیل فرهنگی کم رنگ نشودچون نسل گذشته میراث قشنگی را به ما سپرده اند و ما نباید آن را به راحتی به خاطر جهانی شدن از دست بدهیم. پس در کنار هم باشیم تا نیاز جامعه امروز که وطن دوستی و کشور دوستی است ، تقویت کرد و اینکه می بینم یک مربی در استان کردستان با لباس کردی در حین اجرای فعالیت حاضر می شود ،بسیار ارزشمند و پسندیده است .                                                                                                                                                                            

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  در ادامه سخنانش اشاره ای به مخاطبین کانون که گروه سنی سن 7 تا 17 ساله هستند، داشت و گفت:  که سن این مخاطبین بهترین سن برای کشف و پرورش استعدادهاست .لذا در اینجاست که شیوه و روش اجرای کار ارزش پیدا می کند . اینکه شما در مجموعه ی کانون تلاش می کنید تا بچه ها پر نشاط و با انگیزه باشند و ما هم  نهایت تلاش خود را به کار می بندیم تا ضمن انجام وظیفه در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ی به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان داشته باشیم.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به عروسک های دارا و سارا گفت :کانون یک شرکت دولتی است لذا با بستری که در اختیار دارید باید خیلی بیش از این کار کنید. ما 16 میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز داریم . یک میلیون معلم داریم که هر کدام از این مخاطبان با دو نفر در بستر خانواده ارتباط داشته باشند ، 50 الی 60 میلیون نفر خواهند بود که راحت می توانیم یک اقتصاد بزرگ را شکل بدهیم. دفتر ها و اسباب بازی هایی که فرهنگ خودمان را معرفی کنیم تا در اقتصاد گام مهمی برداریم. در کشورهای اروپایی از اسباب بازی ها در راستای اهداف سیاسی استفاده می کنند. ما باید تلاش کنیماز  ابزارها و اهداف خودمان در زمینه های اعتقادی بهره بگیریم که البته خوب هم تلاش می کنید تا پیوست های فرهنگی را هم تقویت کنید.

قاسم احمدی لاشکی ضمن بازدید از مرکزآفرینش های ادبی کانون استان گفت : فعالیت های کانون بسیار تأثیرگذار است که در راستای پرورش رشد و فکر کوکان ونوجوانان گام بر میدارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران کودکی عضو یکی از مراکز کانون بوده و به فعالیت کتابخوانی علاقمند بوده است ، یکی از اشعار مربوط به همان سال ها را که در ذهن داشت ، قرائت کرد.

 احمدی لاشکی ضمن مطالعه ی پرونده ی یکی از اعضای مکاتبه ای گفت : این فعالیت بسیار ارزشمند است و فرآیند محور بودن این فعالیت در پیشرفت عضو و بررسی وضعیت عضو با بررسی نامه ها مشهود می باشد. گفتنی ست ایشان به عنوان عضو افتخاری بخش مکاتبه ای استان یکی از کاغذ نامه های اعضا را به یادگار تحویل گرفتند.

وی ضمن بازدبد از کتابخانه مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عملکرد کانون را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به ضرب المثل مازندرانی گفت : که  اینقدر خوشحال شدم که یک وجب قد کشیدم ، آدم لذت می برد که کارها و فعالیت های کانون با حداقل  امکانات بهترین بهره وری را می تواند داشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  سپس به بیان نکات مهمی  به عنوان  یکی از کسانی که سال ها در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت کرده پرداخت و خاطر نشان ساخت: اول این که تلاش کنید در برنامه ها حفظ لباس و زبان کردی را مد نظر داشته باشید و نکته دوم اهمیت قدمت ایران کهن و بزرگان ایران زمین بود که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و با اجرای برنامه های مختلف این بزرگان را به کودکان و نوجوانان معرفی کنید. و مورد بعدی معرفی چهره های برجسته ی ملی، حماسی و دینی به بچه هاست.

وی همچنین تأکید کرد که شما مربیان کانون در قالب فعالیت های متفاوت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و بزرگان ایران زمین را به بچه ها معرفی کنید .

قاسم احمدی لاشکی گفت :  سند تحول و تربیت ساعتها سخنرانی نمیخواهد عمل می خواهد و این وظیفه ماست که این بزرگان را معرفی کنیم و  بحث هویت ملی را ببشتر به منصه ظهور برسانید .

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش، کانون و دیگر دستگاه‌های فرهنگی مانند چرخ‌دنده‌های یک ساعت هستند که در کنار هم باید فعالیت کنند و از ظرفیت‌های یک‌دیگر در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =