فراخوان جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» منتشر شد

فراخوان جشنواره ملی شعر کودک «بر بال امنیت» همزمان با ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با مشارکت و همکاری اداره آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این جشنواره­ را با موضوع «شعرهای آموزشی، تبلیغی و پیشگیرانه مناسب برای مخاطب کودک» برگزار می‌کند.

برگزاری جشنواره‌ ملی شعر «بر بال امنیت»، برداشتن گامی دیگر در مسیر حرکتی انقلابی به منظور فراهم آوردن دستمایه‌های آموزشی و تبلیغی و تلاشی هدفمند برای توسعه پیشگیری اجتماعی از جرایم و آسیب‌های مترتب بر آن از طریق آگاهسازی و امیدبخشی است.

این جشنواره با انگیزه ارتقاء دانش پیشگیرانه و مهارت‌های اجتماعی کودکان و دعوت غیرمستقیم از آنان برای مراقبت از تن، تبعیت از قوانین و ترویج فرهنگ قانون‌گرایی را دارد با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قریحه­ آفرینندگی و خلق آثار آموزشی و تبلیغی شعرای متعهد کشور، تولید اشعار ارزنده، خوش آهنگ، مفهومی، ماندگار آموزشی و تبلیغی و قابل بهره‌برداری در تولیدات هنری و چندرسانه‌ای وسوق دادن کودکان به فرهنگ نظم‌پذیری و رعایت قانون از طریق اشعار حرفه‌ای کودکانه با رویکرد پیشگیرانه برگزار می‌شود.

ترسیم چهره‌ای اجتماعی و مهربان از پلیس به موازات مأموریت‌های متنوع سلبی، انتقال مفاهیم آگاهی‌بخش و توصیه‌های پیشگیرانه اجتماعی از سوی هنرمندان شاعر، برای ارتقاء سطح امنیت، پیشگیری از وقوع جرم، آسیب‌های اجتماعی و زمینه‌های آن و کاهش بزهکاری در سطح جامعه از طریق شعر آموزشی و ایجاد فرصتی برای اندیشیدن به مفاهیم عالی تربیتی، ایجابی، آموزشی، بازدارنده و پیشگیرانه از دیگر اهداف این جشنواره است.

از محورهای موضوعی پیشنهادی در جشنواره‌ شعر کودک «بر بال امنیت»، می‌توان به پیشگیری از سرقت جواهرات کودکان، پیشگیری از اغفال، مضرات دروغگویی، مضرات خیانت در امانت، مهارت نه گفتن به پیشنهاددهندگان موضوع‌های غیرمنطقی، مراقبت از تن، احترام به قوانین و رعایت آن‌ها، مزایای نظم در زندگی، ترویج فرهنگ ترافیک، پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اینترنتی، پیشگیری از رفتار خشونت آمیز در خانواده و اجتماع، نه گفتن به بازی‌های رایانه‌ای نامناسب، ضرورت اعتماد به خانواده، شغل آقا پلیسه و پلیس چه مهربونه اشاره کرد.

افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ شعر ارسال کند. همچنین ارسال شعر در تمامی قالب‌های شعری آزاد است و اشعار باید برای مخاطب کودک و نوجوان سروده شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ (روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار) خواهد بود و آیین پایانی جشنواره  ۲۵ مهر ۱۴۰۱(همزمان با هفته فرماندهی انتظامی) برگزار و نتایج داوری اعلام و جایزه‌ها اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شعر «بر بال امنیت» می‌توانند از طریق مراجعه به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir و تکمیل فرم مربوطه و بارگذاری فایل اثر در این رویداد شرکت کنند. آثار  باید به‌صورت متن و در قالب فراخوان جشنواره ملی شعر کودک «بر بال امنیت» word ارسال شود.

همچنین دبیرخانه جشنواره با شماره تماس ۰۲۱۸۱۸۲۳۷۰۹ (معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در روزهای اداری و در طول برگزاری جشنواره از ساعت ۹ تا ۱۲ پاسخگوی سوال‌های علاقه‌مندان خواهد بود.

فراخوان جشنواره ملی شعر کودک «بر بال امنیت»

برای ثبت‌نام و ارسال آثار می‌توانید اینجا کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =