کد خبر: 316204
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
بازدید 97
بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون استان مرکزی

مراکز کانون استان مرکزی ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را بامعرفی شخصیت و کتاب های مهدی آذر یزدی گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی مراکز کانون با برنامه های معرفی کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب ، معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی ، برگزاری کارگاه های کاردستی ، نقاشی و سفال با موضوع ادبیات کودک و نوجوان ، روخوانی از کتاب((  قصه های خوب برای بچه های خوب))، چیدمان نمایشگاهی کتاب های قصه های خوب برای بچه های خوب،برگزاری انجمن ادبی آوای قلم در مرکز فرهنگی هنری شماره یک ساوه ،زیبا نویسی جملاتی با موضوع اهمیت نوشتن ، ساخت اوریگامی مداد،برگزاری انجمن ادبی خیال خورشید با حضور   فاطمه ظهیری نویسنده کتاب آواز درناها در مرکز فرهنگی هنری شازند،اجرای طرح  ادبی به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رفتند.

۱۸تیر به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. روزی که مقارن با روز درگذشت «مهدی آذریزدی» نویسنده و بازنویس خوب کشورمان در سال ۱۳۸۸ است.

مهدی آذر یزدی  ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت و در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است. زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است و چند سالی می شود که بنابر پیشنهاد شورای فرهنگی عمومی این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =