کد خبر: 316225
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
بازدید 324
جشن امضاکتاب مجموعه ۱۴ جلدی حدیث شعر و قصه برگزارشد

جشن امضای کتاب مجموعه ۱۴ جلدی حدیث شعر و قصه با حضور مسئولین، نویسنده و شاعرکتاب کودک ونوجوان و همچنین حضور پرشور اعضا و والدین در نمایشگاه کتاب مجتمع کانون پرورش کودک ونوجوان قم مورخ ۲۰ تیر۱۴۰۱ برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جشن امضای کتاب مجموعه ۱۴ جلدی حدیث شعر و قصه با حضور محمد غفاری سرپرست کانون قم ،سید محمد مهاجرانی نویسنده کتاب کودک ونوجوان ، سید سلمان علوی نویسنده و شاعرکتاب کودک ونوجوان و همچنین حضور پرشور اعضا و والدین در نمایشگاه کتاب مجتمع کانون پرورش کودک ونوجوان قم مورخ ۲۰ تیر۱۴۰۱ برگزارشد .

محمد غفاری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: چند روزی است درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز پردیسان نمایشگاه کتاب‌های مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان را بر پا کرده ایم تا کودکان و نوجوانان با احکام و مبانی دینی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کودکی و نوجوانی زمان شکل گیری اعتقادات مذهبی است، گفت: خواندن کتاب‌ها و داستان‌های مذهبی سبب نهادینه شدن ارزش‌های گوناگون در ذهن آن‌ها می‌شود.

 

حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی نویسنده کتاب کودک و نوجوان هم، گفت: کتاب‌های مذهبی کودک و نوجوان در قالب‌های متنوع به تالیف می‌رسند و هر کودک بر اساس علاقه و سلیقه خود می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد.

وی افزود درباره نگاه خلاق در نوشتن موضوعات دینی صحبت کردند و اذعان کردند باید موضوعاتی که  قابلیت پردازش داستانی در حوزه دین  دارند را یافت و با روش غیر مستقیم به آنها پرداخت.تربیت دینی با روش قصه گویی سالها در خاطر بچه ها خواهد ماند و اخلاق مداری از ثمراتی که نتیجه ی آن را می شود در آینده درشخصیت کودکان مشاهده کرد.تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان از وظایف جدی خانواده ها و دستگاه های فرهنگی است که کتاب های غنی مذهبی، نقش موثری در این حوزه دارد.

حجت الاسلام سید سلمان علوی شاعر و پژوهشگر کودک و نوجوان، نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: کتاب‌های مذهبی کودکان و نوجوانان اگر به درستی و متناسب با سن و نیازشون انتخاب شوند، تاثیر مثبتی بر تربیت دینی و اخلاقی و رفتار آن‌ها خواهند داشت.

در پایان برنامه جشن امضای کتاب صورت رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =