تامین زیرساخت اجرای تئاتر در مناطق محروم کشور ضروری است

کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» گفت: باید قبول کنیم که اجرای تئاتر برای همه بچه‌های سراسر ایران، نیازمند تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری است.

مهدی قلعه کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» که در ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» در استان آذربایجان غربی اجرای نمایش داشته، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون درباره حضور در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نمایش «بچه‌های ایران» یک نمایش آهنگین بازی در بازی با محوریت آداب و رسوم استان‌های مختلف، بناهای تاریخی، غذاهای محلی و جغرافیا و تاریخ شهرهای مختلف ایران است که ششمین اجرای خود را عصر روز دوشنبه ۲۱ تیر در تبریز داشت.

وی ادامه داد: از ۱۸ تیر تاکنون شش اجرا در شهرهای تبریز، جلفا، اهر و ورزقان داشتیم و در روزهای آتی به استان‌های البرز و زنجان سفر خواهیم کرد.

قلعه با تاکید بر اینکه تئاتر برای همه بچه‌هاست، گفت: باید قبول کنیم که اگر بخواهیم تئاتر برای همه بچه‌های سراسر ایران اجرا شود، نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند تماشاخانه سیار کانون است. تئاتر معمولا در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و بسیاری از استان‌ها اگرچه سالن تئاتر دارند، اما تئاتر فعال روی صحنه ندارند. خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی واحد مستقلی به نام تماشاخانه سیار توانست تئاتر را به روستاها و مناطق محروم ببرد.

کارگردان نمایش موزیکال «بچه‌های ایران» افزود: این نمایش در مورد کتاب‌های درسی جغرافیا و تاریخ بچه‌ها در مقطع ابتدایی است که با جنبه آموزشی و در قالب تئاتر اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: از آنجایی که تئاتر در بسیاری از استان‌ها کمتر اجرا می‌شود، استقبال خوب تماشاگران را در برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» شاهد بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =