مراکز فرهنگی استان مرکزی پذیرای کودکان ایران زمین/ امانت کتاب به کودکان در سراسر استان

قنبری مدیر کل کانون استان مرکزی از اجرای طرح امانت دهی یکپارچه کتاب توسط مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، جهانبخش قنبری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان گفت: اجرای طرح سراسری امانت دهی کتاب توسط مراکز فرهنگی هنری  از جمله برنامه های کانون است که در راستای ترویج این فرهنگ در تابستان سال جاری در حال اجرا است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه درب های مراکزفرهنگی هنری استان  به روی کودکان سراسر ایران اسلامی باز است، افزود: با اجرای این طرح کودکان و نوجوانان عضو هر یک از مراکز  در سراسر کشور می‌توانند از دیگر کتاب‌خانه‌های کانون استان مرکزی کتاب به امانت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای تیر ماه در سراسر ایران اجرایی شده است، ادامه داد: هر کودک و نوجوان عضو کانون، جدا از این‌که عضو چه مرکزی در چه نقطه از کشور است، می‌تواند با استفاده از شماره ملی خود به یکی  از مراکز کانون مراجعه و کتاب  امانت کند.

قنبری هدف از اجرای این طرح را تشویق کودکان به مطالعه کتاب، به ویژه در هنگام سفر یا روزهای تابستان که برخی از کودکان و نوجوانان به شهر زادگاه خود یا والدین‌شان می‌روند دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح بچه‌ها می توانند از روزهای تعطیل و سفر خود نیز برای مطالعه بیشتر و استفاده از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.

وی در ادامه گفت : قبل از اجرای این طرح هر عضو کانون تنها می‌توانست از کتاب‌های مرکزی که عضو آن بود استفاده کند که با اجرای این طرح به همه کودکان و نوجوانان عضو کانون در هر نقطه از کشور، کتاب امانت داده خواهد شدواعضای کانون باید کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان کتاب‌خانه‌ای تحویل دهند که از آن امانت گرفته‌اند.

قنبری ادامه داد: در حال حاضر 49 مرکز فرهنگی هنری در استان مرکزی فعالیت دارند که این مراکز با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی میزبان اعضا هستند و به آنان خدمات ارادئه می دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =