دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» برگزیدگان خود را شناخت

دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف شعر، داستان کوتاه و عکاسی به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با عید سعید غدیر خم (عید امامت و ولایت)، اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» با حضور کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مسوولان استانی قبل از ظهر روز یک‌شنبه ۲۶ تیرماه در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته‌ی هیات داوران بخش «شعر» متشکل از مریم اسلامی، افسون امینی و محمدرضا رستم‌پور، ۱۵۶ اثر به دبیرخانه این مهرواره رسید که پس از داوری نهایی، در گروه سنی نونگاه(۱۲+)۴ اثر، در گروه سنی نوجوان(۱۵+) ۶ اثر و در گروه سنی بزرگ‌سال(۲۲-۱۸) ۵ اثر در میان برگزیدگان قرار گرفتند.

با اعلام هیات داوران بخش «داستان» که متشکل از شراره هاشم‌دباغیان، نگین صدری‌زاده و سمیرا قیومی بودند، از میان ۳۲۲ اثر رسیده به دبیرخانه، در گروه سنی نونگاه(۱۲+)۱۰ اثر، در گروه سنی نوجوان(۱۵+) ۲۴ اثر و در گروه سنی بزرگ‌سال(۲۲-۱۸) ۶ اثر برگزیده شدند.

هم‌چنین از میان۳۵۰ اثر رسیده در بخش «عکاسی»؛ اعضای هیات داوران شامل: مامک یحیی‌پور، لیلا سادات خوانساری و کیوان باقلاچی در مجموع ۱۱ اثر در گروه سنی نونگاه(۱۲+)،۳ اثر در گروه سنی نوجوان(۱۵+) و ۸ اثر در گروه سنی بزرگ‌سال(۲۲-۱۸) را به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کردند.

بر همین اساس، فراخوان این مهرواره باهدف ترویج و توسعه روحیه شادی و نشاط، آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه‌های مختلف طنز، پرورش تفکر انتقادی و تشویق مخاطبان به‌دقت در اتفاقات محیط پیرامون در سه بخش «شعر، داستان کوتاه و عکاسی» ویژه‌ی گروه‌های سنی نونگاه (۱۲+)، نوجوان (۱۵+) و بزرگ‌سال (۲۲-۱۸) در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ منتشرشده بود.

شایان‌ذکر است، پخش سرود «باهار» تولید کانون استان اردبیل، خوانش داستان طنز توسط آی‌شن عبداللهی از اعضای برگزیده استان آذربایجان شرقی، پخش بیانیه هیات داوران، خوانش اثر در بخش شعر توسط یسنا سیدی و فاطمه حسین‌پور، خوانش اثر در بخش داستان توسط طوبی حسین‌زاده، رونمایی از کتاب مجموعه آثار برگزیدگان دومین مهرواره، اهدای جوایز به برگزیدگان هشتمین دوسالانه هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، اجرای نمایش طنز توسط کیوان باقلاچی، کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان با همکاری شیدا صبری مجری برنامه و اجرای نمایش خیابانی گمشده به کارگردانی حسن ملکی، از جمله برنامه‌های جنبی این اختتامیه بود.

*برگزیدگان بخش‌های مختلف شعر، داستان و عکاسی دومین مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» طبق پیوست اسامی به قرار ذیل است:

- اسامی برگزیدگان بخش شعر دومین مهرواره «یک وعده لبخند»

- اسامی برگزیدگان بخش داستان دومین مهرواره «یک وعده لبخند»

- اسامی برگزیدگان بخش عکاسی دومین مهرواره «یک وعده لبخند»

 گفتنی است، نخستین دوره مهرواره طنز «یک وعده لبخند» در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ با مشارکت ۲۵ استان برگزار و درمجموع ۵۳۰ اثر در بخش‌های شعر، داستان و اینفوگرافی به دبیرخانه مهرواره ارسال‌شده بود که از برگزیدگان با لوح سپاس و هدایای ویژه تقدیر به عمل آمد.

لطفا گزارش تصویری مراسم اختتامیه این مهرواره را این‌جا ملاحظه نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =