ملاک تولید محتوا برای کودکان و نوجوان، شاخص‌های تربیتی و ارزشی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در مراسم اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» تاکید کرد: شاخص‌های تربیتی و ارزشی باید مبنای تولید محتواهای فرهنگی، اجتماعی و هنری برای کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، رضوان باقلاچی قبل از ظهر یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل گفت: همه ما در زندگی نیازمند الگوی مناسب هستیم و عید غدیر خم، بهترین فرصت مناسب جهت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با راه و رسم زندگی حضرت علی(ع) به‌عنوان نمونه‌ی الگو و اُسوه‌ی انسان کامل در جامعه می‌باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه آموزه‌های غدیر باید به شکل هنرمندانه به کودکان و نوجوانان تبیین شود، اظهار کرد: یکی از ضروریات جامعه امروز ایجاد شادی و نشاط در بین افراد به‌خصوص نسل کودکان و نوجوانان است و در این خصوص دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این برنامه‌ها وارد عمل شده و برای رسیدن به این اهداف در جامعه تلاش کنند.

او اضافه کرد: تولید محتوا در قالب طنز باید بر اساس عقاید، رفتارها، مناسبات فرهنگی و آداب‌ورسوم ملی و مذهبی باشد و شئونات جمهوری اسلامی ایران در آن لحاظ شود.

باقلاچی با تاکید بر اینکه ملاک تولید محتوا برای کودکان و نوجوان، شاخص‌های تربیتی و ارزشی است، خاطرنشان کرد: باید کاستی‌های موجود در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی احصا شده و در راستای بهبود و ارتقا آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه طنزپردازی ضرورت دارد، تاکید کرد: آن تولیدی محتوایی ارزش دارد که هم بتواند بخنداند و هم اثر تربیتی داشته باشد و با توجه به آثار ارایه شده در این مهرواره، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استعدادهای قابل‌توجهی در تولید این‌گونه آثار فرهنگی هنری و ادبی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =