ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادی، زمینه‌ساز پویایی جامعه خواهد بود

سرپرست کانون پرورش فکری استان اردبیل در آیین اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز«یک وعده لبخند» عنوان کرد: ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادی، زمینه‌ساز پویایی جامعه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان اردبیل در آیین اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» ضمن تبریک دهه نورانی و پربرکت امامت و ولایت، در سخنانی مقدم مسوولان استانی و شرکت‌کنندگان در مراسم را گرامی داشت.

او ضمن تاکید بر ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادی، به سخنان گهربار حضرت علی(ع) در حکمت ۲۵۷ نهج‌البلاغه اشاره کرد که آن حضرت به صحابه‌ی خاص خود کمیل چنین می‌فرمایند: «سوگند به خدایی که تمامی صداها را می‌شنود؛ هر کس دلی را شاد کند خداوند از آن شادی، لطفی را برای او قرار می‌دهد که به هنگام سختی و مصیبت، این لطف مثل آب زلالی بر او سرازیر می‌شود و تلخی مصیبت را از او می‌زداید، چنان‌که شتر غریبه را از چراگاه دور سازد».

سرپرست کانون استان اردبیل گفت: با توجه به مقبولیتی که طنز در بین کودکان و نوجوانان دارد، کانون استان اردبیل در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با ایام مبارک دهه فجر با طراحی شیوه‌نامه و انتشار آن، این دوره از مهرواره را در دو بخش ادبی(شعر و داستان) و هنری(عکاسی) برای سه گروه سنی نونگاه، نوجوان و اعضای ارشد، کلید زد.

ملک‌زاده فرد هدف از این مهرواره را ترویج و توسعه روحیه شادی و نشاط، آشنایی با کودکان و نوجوانان با گونه‌های مختلف طنز، پرورش تفکر انتقادی و تشویق کودکان و نوجوانان به‌دقت در اتفاقات محیط پیرامون عنوان کرده و افزود: تعداد ۳۲۲ اثر در بخش «شعر و داستان» و ۳۵۰ اثر در بخش «عکاسی» از ۲۵ استان کشور در دو مرحله توسط داوران استانی و کشوری بازبینی‌شده و در پایان ۷۷ اثر انتخاب و به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

او یادآور شد: همان‌طور که آغاز کار مهرواره در دهه نورانی فجر اتفاق افتاده بود، در دهه امامت و ولایت و مقارن با عید سعید «غدیر خم» دفتر دومین مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند» بسته شد.

ملک‌زاده فرد در این خصوص اضافه کرد: از همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان؛ ازجمله اداره‌کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شورای شهر و شهرداری اردبیل، اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، حوزه هنری، مدیرعامل بانک سپه و مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان، تقدیر و تشکر ویژه داریم.

این مسوول فرهنگی در پایان سخنان خود با اشاره به خیزش دوباره ویروس کرونا، از عدم امکان دعوت از اعضا و میهمانان بیشتر اظهار تاسف کرده و خاطرنشان کرد: امیدواریم با کنترل و رعایت نکات بهداشتی شاهد حضور همه برگزیدگان در دوره‌های آتی این مهرواره باشیم.

یادآوری می‌شود، اختتامیه دومین مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل قبل از ظهر یکشنبه ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۱ با شرکت مسوولان استانی، اعضا و خانواده‌ها در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =