پیش‌بینی ۱۰۰ اجرا در «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون»

مسوول تماشاخانه‌های سیار کانون گفت: نزدیک به ۱۰۰ اجرا در پیش‌بینی برنامه‌های تماشاخانه سیار طراحی شده است که امیدوارم بتوانیم برنامه‌ها را به صورت کیفی پیش ببریم و تا حد امکان به اجرای همه آنها جامه عمل بپوشانیم.

لیلا شویدی در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با بیان اینکه تحقق عدالت فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، ایجاد شور و نشاط از محورهای اساسی و مهم فعالیت‌های کانون است، گفت: قسمتی از برنامه‌های خارج از مراکز ثابت کانون و حضور در مناطق صفر مرزی، مکان‌های فاقد سالن‌های سینما و تئاتر و... به تماشاخانه سیار محول شده است و سعی بر این دارد که کودکان و نوجوانان آن مناطق از همان محصولاتی استفاده کنند که در پایتخت و مراکز شهرها و استان‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی مثل قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای تئاتر و پخش فیلم‌های کوتاه و بلند از اولویت‌های تماشاخانه سیار است که سعی می‌شود ابتدا با ایجاد فضایی مملو از شادی و نشاط، مفاهیم ارزشمند و عمیق را در قالب محصولات فرهنگی و هنری در محیط‌های بسیار متفاوت ارائه دهد.

شویدی با اشاره به دقت در انتخاب محتوای برنامه‌های تماشاخانه سیار گفت: در انتخاب نمایش‌ها و محتوای برنامه‌های تماشاخانه سیار دقت شده تا از بهترین آثار تولیدی و باکیفیت کانون استفاده شود و برنامه‌های استیژ(سازمان بین‌المللی تئاتر برای کودکان و نوجوانان) تماشاخانه سیار هم با شیوه‌ای نزدیک به همان شیوه ارائه در سالن‌ها ارائه شود.

مسوول تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری افزود: با توجه به قرار گرفتن دو عید بزرگ مسلمانان در فاصله ۱۰ روز، برنامه تماشاخانه سیار برای شاد کردن کودکان و نوجوانان طراحی و عملیاتی شد و هیچ بهانه‌ای زیباتر از وجود این دو عید بزرگ نبود که ما همزمان به ایجاد فضایی شاد و امیدبخش با توجه به پشت سر گذاشتن دو سال سخت کرونایی برای کودکان و نوجوانان باشیم.

وی با اشاره به اعزام پنج تماشاخانه در بازه‌های زمانی سه روزه، گفت: حضور در استان‌هایی که از آب و هوای مناسبی برخوردار بودند، در دستور کار قرار گرفت و با همکاری بخش‌های نقلیه و پشتیبانی، همکاران اجرایی و اداری ستاد، استان‌های میزبان، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری، سازمان هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و... توانستیم به مرحله اجرای برنامه‌های تماشاخانه سیار برسیم.

شویدی افزود: از نیمه تیر  و از استان مازندران اجراها آغاز شد و تاکنون ۳۹ اجرای مطلوب و پرمخاطب در هفت استان کشور انجام شده است. نزدیک به صد اجرا در پیش‌بینی برنامه‌های تماشاخانه سیار طراحی شده است.

مسوول تماشاخانه‌های سیار کانون با اشاره به اهمیت این تماشاخانه گفت: تماشاخانه سیار با حضور در مناطقی خاص و از پیش در نظر گرفته شده، ابتدا با اجرای برنامه برای بچه‌ها خاطره‌آفرینی می‌کند و سپس با ارائه مفاهیم عمیق و ارزشمند ملی، دینی در قالب تئاتر و... به طور غیرمستقیم آموزش‌هایی ماندگار با تاثیرگذاری عمیق را در ذهن و روح کودکان و نوجوانان ثبت می‌کند. مطمئنا یادگیری و تأثیرگذاری توأم با شادی و نشاط پرنفوذتر و عمیق‌تر خواهد بود و سلامت روحی یکی از دستاوردهای چشمگیر آن به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =