حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق کم‌برخوردار بسیار تاثیرگذار است

سرپرست اداره‌کل کانون استان اردبیل گفت: بچه‌ها به برنامه‌های فرهنگی نیاز دارند و حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ملیحه ملک‌زاده، سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اشاره به حضور تماشاخانه سیار تا ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در این استان گفت: شش اجرا در شهرستان‌های اردبیل، نیر، آبی‌بیگلو در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل تابستان است و بعد از کرونا، برای اولین بار است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این نوع فعالیت خود را شروع کرده، بچه‌ها به چنین برنامه‌های فرهنگی نیاز دارند. از طرفی حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

سرپرست اداره کل کانون اردبیل با اشاره به اینکه تعداد پنج کتاب‌خانه سیار فعال در کانون استان اردبیل وجود دارد، گفت: با تعداد مراکز کمی که در استان داریم، شاید نتوانیم تمام کودکان استان را پوشش دهیم، اما با تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های فرهنگی به این مناطق نیز می‌رود و همانگونه که عدالت آموزشی اجرا می‌شود، شاهد اجرای عدالت فرهنگی نیز خواهیم بود.

ملک‌زاده ادامه داد: امیدواریم این حرکت آغاز یک حرکت طولانی باشد و ما بتوانیم بیشتر میزبان تماشاخانه سیار باشیم. استان اردبیل ظرفیت یک ماه میزبانی را دارد تا تماشاخانه به تمامی نقاط محروم و مرزی استان سفر کند.

وی گفت: استان اردبیل استانی است که دارالارشاد نام دارد و با توجه به فضایی که در شهر حاکم است، فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های تاریخی پررنگ‌تر شود. فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون هدف‌دار بوده است و اتفاق خوبی را رقم زده که امیدواریم این اتفاق‌ها ادامه‌دار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =