بازدید کارشناسان معاونت فرهنگی از مراکز کانون سیستان و بلوچستان

نمایندگان معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سفر به استان سیستان و بلوچستان از ۲۱ مرکز فرهنگی هنری کانون بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این مراکز و مربیان آن قرار گرفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فروغ شایگان مشاور مدیرعامل در امور بانوان و فرزانه رحمانی کارشناس بخش مکاتبه‌ای مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری به نمایندگی از معاونت فرهنگی و با هدف انگیزه‌بخشی به همکاران استان در حین اجرای فعالیت‌های فصل تابستان و ارائه گزارش از مشکلات و موانع موجود و پیشنهادها و راهکار برای رفع آن، از ۲۱  مرکز فرهنگی هنری کانون استان و کانون زبان ایران بازدید کردند.

بررسی وضعیت فیزیکی و ساختمان مراکز، امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی و فضاسازی مراکز، وضعیت کتاب‌ها، چینش اعضا در مرکز بر اساس گروه سنی، مراکز سیار و روستایی، مراکز پستی و بخش مکاتبه‌ای و کتابخانه مرجع از جمله موضوع‌هایی بود که در این سفر مورد توجه نمایندگان معاونت فرهنگی قرار گرفت.

در همین حال حضوری شدن فعالیت‌ها، مشاهده وضعیت مربیان پاره‌وقت ادبی و هنری استان، تعطیل بودن فعالیت مکاتبه‌ای، آمار محدود بازدید کارشناسان ستادی از این استان، پهناور بودن و دوری از ستاد بخشی از دلایل این سفر به شمار می‌رفت.

بر همین اساس معاون فرهنگی کانون با اشاره به تاکیدهای مدیرعامل کانون مبنی بر توجه ویژه به بازدید از استان‌ها به ویژه استان‌های کم‌برخوردار گفت: استان‌شناسی و ارتباط موثر، هدفمند و سازمانی با استان‌ها از مسایل بسیار مهمی است که معاونت فرهنگی کانون در این حوزه نقش محوری دارد.

محمود مروج افزود: با توجه به اینکه هر استان مشکلات متفاوتی دارد، کارشناسان این معاونت قرار است از این پس با حضور در استان‌ها از نزدیک با مسایل و مشکلات آشنا شده و اولویت‌های رسیدگی به مسائل استان را مشخص ‌کنند.

یادآوری می‌شود نمایندگان معاونت فرهنگی کانون تیر ۱۴۰۱ به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =