کد خبر: 316689
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کانون در حوزه فرهنگی نقشی اثرگذار دارد

استاندار اردبیل در دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری استان اردبیل بر تأثیرگذاری فعالیت‌های کانون پرورش فکری در پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار که عصر روز شنبه یکم مرداد در محل استانداری برگزار شد؛ سیدحامد عاملی استاندار اردبیل ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تأکید بر اجرای برنامه‌های ماندگار در حوزه کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری با ارایه‌ مفاهیم تربیتی و اخلاقی نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به استقبال بچه‌ها و خانواده‌هایشان از برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون، خواستار حضور دوباره این کاروان فرهنگی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های شاد و آموزنده در مناطق محروم استان شد.

عاملی با تأکید بر برنامه‌ریزی هدفمند، ارایه‌ مفاهیم آموزشی و تربیتی از سوی مراکز کانون به کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: کانون با هدف‌گذاری در چند محور ویژه و آموزش‌های لازم به‌ویژه در مناطق محروم، می‌تواند با شکستن زنجیره فقر و محرومیت، آینده روشنی را برای کودکان و نوجوانان ترسیم کند.

وی ادامه داد: استانداری اردبیل آمادگی لازم را دارد تا با ارایه‌ خدمات مشاوره‌ای، در ارایه‌ فعالیت‌های نو و خلاق با کانون همکاری کند.

استاندار اردبیل هم‌چنین با تمجید از روحیه و تلاش‌های جهادی کارکنان و مربیان کانون در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، اظهار امیدواری کرد که شاهد تحول در ارائه خدمات فرهنگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشیم.

در این دیدار ملیحه ملک‌زاده‌فرد، سرپرست اداره‌کل کانون استان اردبیل نیز پیش از سخنان استاندار، ضمن ارایه‌ گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۱ با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم کشوری در اردبیل، گفت: کانون استان اردبیل در تیر امسال میزبان دو برنامه مهم کشوری مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» و هم‌چنین تماشاخانه سیار کانون جهت اجرای فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار بود.

ملک‌زاده‌فرد، با اعلام این که بیش از ۳۵۰ کارگاه تخصصی و عمومی در مراکز کانون استان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مربیان مراکز و در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، شاهد توسعه کیفی و کمی فعالیت‌ها بعد از کم‌رنگ شدن شرایط کرونایی هستیم.

وی بابیان اینکه جای خالی «موزه کودک» بیش ‌از پیش در استان احساس می‌شود، پیشنهاد ایجاد موزه و مراکز فرهنگی هنری تخصصی در دو منطقه‌ شهری سینا و سلمان‌آباد اردبیل را با هدف اجرای عدالت فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.  

در پایان این دیدار مقرر شد برنامه‌ها و پیشنهادهای کانون استان در راستای توسعه فعالیت‌های زیرساختی و فرهنگی به استانداری ارایه و حمایت‌های لازم در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی و فرهنگی انجام پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =