انتقال مفاهیم آموزشی از طریق تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: از طریق تماشاخانه سیار مفاهیم خوبی را می‌توان به کودکان انتقال داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدعلی‌اکبر موسوی، با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم این استان گفت: تفاوتی که استان قزوین با دیگر استان‌ها دارد، این است که ما در کانون استان قزوین، یک کامیونت تجهیزشده به عنوان تماشاخانه سیار داریم و با همراهی تعدادی بازیگر، در شش نقطه بیدستان، مشعل‌دار، هادی‌آباد، راه‌آهن، ناحیه شهری مهرگان و مجتمع کسری که از مناطق محروم قزوین است، برنامه اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه استقبال خیلی خوبی را شاهد بودیم، ادامه داد: همه کودکان با خانواده‌هایشان آمده بودند و برآورد ما این است که بالای ۱۵۰۰ نفر مخاطب در استان داشتیم.

موسوی افزود: تماشاخانه سیار برای کودکان مناطق محروم بسیار مناسب است، چراکه الان یک کودک برای تماشای تئاتر، باید هزینه کند اما ما تماشاخانه سیار را به مناطق محروم بردیم و این امکان را دادیم که بچه‌ها بتوانند از برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان استفاده کنند. دغدغه این قشر از جامعه خیلی بیشتر است و فرصت رفتن به برنامه‌های فرهنگی هزینه‌بر را هم ندارند.

مدیرکل کانون استان قزوین با اشاره به فعالیت تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در طول سال گفت: برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون استان قزوین در طول سال فعال است. در مدارس، مناطق محروم و پارک‌ها حضور پیدا کرده و برنامه‌هایی همچون سرود، قصه‌گویی، آیتم‌های نمایشی، ورزشی و... اجرا می‌کند. گاهی نیز با سازمان‌های مختلف قرارداد بسته و در راستای اهداف آنها برنامه‌هایی را به سطح شهر می‌برد.

وی ادامه داد: از عید قربان تا عید غدیر، نمایش «هیس! ما یک نقشه داریم» با حضور هنرمندان استان قزوین اجرا شد و بنیاد غدیر، نهاد کتابخانه‌ها، سازمان فرهنگی شهرداری، بسیج ادارات، امور بانوان استانداری در اجرای تماشاخانه سیار ویژه ایام عید قربان تا غدیر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین مشارکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =