تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری تئاتر را به سراسر کشور می‌برد

کارگردان نمایش «آش سنگ» گفت: تماشاخانه سیار اتفاق خوبی است که می‌تواند تئاتر را به جای جای کشور، به‌ویژه در مناطق محروم ببرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زهرا مریدی، کارگردان نمایش «آش سنگ» که در ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» سه ‌شب در استان البرز اجرا شد و پس از آن برای کودکان و نوجوانان کرمانشاه روی صحنه رفته است، با اشاره به اجرای این نمایش در هفت استان، گفت: نمایش «آش سنگ» نمایش آهنگینی است که در مورد مهربانی و همدلی صحبت می‌کند. این نمایش سال 1394 به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نمایش از تکنیک ماروت استفاده شده است و تاکنون این نمایش را در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان، یزد، هرمزگان، خوزستان، همدان، البرز و کرمانشاه روی صحنه برده‌ایم.

مریدی با اشاره به حضور موفق تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف کشور گفت: تماشاخانه سیار اتفاق خوبی است که می‌تواند تئاتر را به جای جای کشور، به‌ویژه مناطق محروم ببرد. اگر حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر شود، می‌توان نمایش‌های بیشتری را در نقاط بیشتری از کشور اجرا کرد تا عدالت فرهنگی در کشور رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =