در اشعار کوتاه بهتر است که کل شعر حول محور یک موضوع بچرخد

مهمان هجدهمین جلسه از انجمن مربی آفرینش های ادبی استان مازندران است. از نه‌سالگی عضو کانون بوده است و از سال ٨٩ به عنوان مربی آفرینش‌های ادبی در مراکز کانون مازندران مشغول به کار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، انجمن های ادبی بستر مناسبی برای آشنایی اعضا با چهره های برتر ادبیات است.شاعران و نویسندگان مطرح و فعال که در جمع همکاران کانونی هستند و به واسطه ی برگزاری ماهانه ی جلسات با بهره گیری از فضای مجازی در جمع نوجوانان حضور پیدا می کنند.این جلسه از انجمن شاعران نوجوان استان هم بهانه ی خوبی برای ارتباط مرکز آفرینش های ادبی استان کردستان و مازندران شد.مهمان هجدهمین جلسه از انجمن مربی آفرینش های ادبی استان مازندران است. از نه‌سالگی عضو کانون بوده است و از سال ٨٩ به عنوان مربی آفرینش‌های ادبی در مراکز کانون مازندران مشغول به کار شده است.
بنا بر این گزارش، مجموعه‌رباعی‌هایش با عنوان «کیشِ رخ» در سال ٩٧ توسط نشر سیب سرخ منتشر شده و یک مجموعه‌نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان هم از آثار کارلین گریفیث ترجمه کرده است .داستان‌ها، شعرها و نمایشنامه‌هایشان سر از جشنواره‌ها درآوردند و جایزه‌هایی هم برده‌اند.

محمدجواد کشوری به بچه ها گفت : در اشعار کوتاه بهتر است که کل شعر حول محور یک موضوع بچرخد و در همین راستا می توانیم از خودمان سوالاتی بپرسیم.اینکه آیا سطرهای شعر از مفهومی که در ذهن داشتیم برای کل شعر فاصله گرفته است؟! آیا تصویرها به کلیت شعر کمک می کند؟ 
کشوری همچنین به بچه ها پیشنهاد کرد که نسبت به تصاویری که کلمه ها در اشعارشان خلق می کنند حساس باشید چون این تصاویر درکنار هم یک ساخت کلی را شکل می‌دهند و اگر احساس می‌کنید که در سطحی از شعر تصویری را تغییر بدهید در کلیت شعر بهتر بتواند خودش را نشان بدهد و یا اگر فکر میکنید امکان حذفش هست بدون لطمه زدن به شعر ؛ آن را حذف کنید و اگر هم در شعر خوش نشسته است که  ماندگار بماند. 

وی  در پایان خاطر نشان ساخت: پویایی و مشارکت اعضا در نقد و بررسی و ارائه آثارشان در جلسات ؛ زمینه ی رشد و پیشرفت آن ها را فراهم می آورد.
کشوری یادداشت ها و نمودارهای تصویری از بررسی اشعار و تابلوهای نقاشی مرتبط با آثار را با اعضا به اشتراک می گذاشت و بازخورد خوبی از جانب اعضا داشت.در این جلسه سه اثر از مهیلا اسماعیلی، سارینا دهقان زاده، دیلان یوسفی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =