اعضای انجمن نویسندگان نوجوان هور در بیست و ششمین جلسه خود شرکت کردند

بیست و ششمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان هور با حضور مژگان بابامرندی نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مژگان بابامرندی نویسنده داستان در حوزه کودک ونوجوان است.از کتاب های او که در انتشارات کانون به چاپ رسیده است می توان به  فقط بابا می تواند مرا از خواب بیدار کند؛ مامانم گم شده است؛ من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد؛ اشاره کرد.

در این جلسه آثاری از آیدا امیری حسینی و هلیا فعله گری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بابا مرندی در این جلسه به اعضا گفت: اگر میخواهید در مسیری که گام برداشته اید، موفق باشید پس هزار بار بخوانید و یکبار بنویسید. تمرین کنید و بنویسید، کنکاش کنید و بنویسید و حالا که بستر با برگزاری جلسات انجمن ها برای نقد و بررسی آثار فراهم است و مربیان مجرب دارید، بسیار بهره ببرید.

وی همچنین گفت: کتاب های زیادی بخوانید و مطالعه کنید تا بتوانید بهتربنویسید و فرصت طلایی این روزهای خود را برای نوشتن و خواندن از دست ندهید.

بابامرندی افزود : به تم داستان ها و گرانیگاه داستان هایتان فکر کنید.وقتی داستانی می نویسید باید دارای سطرهای سفید باشد.سطرهایی که نوشته نمی شود و خواننده آن را کشف می کند و باید داستان هایتان لایه های پنهان داشته باشند.

این نویسنده کودک و نوجوان گفت: تعدادی از عناصر داستانی قدرتمند هستند و فضاسازی یکی از این عناصر قدرتمند داستان است و این خوب است که در داستان ها به این نکته اهمیت داده اید.

وی همچنین گفت: تقلید شروع خوبی است اما ایستگاه بدی است لذا تلاش کنید که علاوه بر اینکه تحت تاثیر قرار می گیرید ، سبک و روش خودتان را بیابید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =