وبینار توجیهی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور مسئولان و مربیان خراسان رضوی

در راستای برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی جلسه‌ی توجیهی به منظور تبیین و هماهنگی هر چه بهترجشنواره در روز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ با مسئولان و مربیان مراکز استان بصورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، نشست مجازی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی باحضور مسئولان و مربیان مراکز برگزار شد.

در این نشست بزم آرا معاون فرهنگی و مدیر اجرایی جشنواره ضمن عرض خداقوت به همکاران بابت تابستان پررونق امسال بعد از دو سال دوری اعضا از حضور در مراکز گفت: امسال شاهد استقبال همه مربیان از جشنواره خواهیم بود. جلسات آموزشی- کاربردی بسیاری برای مربیان در ستاد برنامه ریزی شده است که پس از برگزاری آن‌ها شاهد حضور فعال و موثر تمامی مربیان در بیست و چهارمین جشنواره خواهیم بود. وی ضمن تاکید بر جستار نویستی بعنوان یک قالب امن که مربیان به راحتی می توانند احساسات و تجربیات خود را در آن مطرح کنند، بر لزوم استفاده از ظرفیت آموزش جستارنویسی با وجود اساتید برجسته دانشگاه در سطح استان تاکید ویژه کرد. همچنین در خصوص لزوم جریان سازی با استفاده از ظرفیت دستگاه های و شیوه ارتباط موثر با این دستگاه ها مسائلی را مطرح کرد.

وی در ادامه به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و گفت: بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در دو بخش رقابتی شامل: قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، قصه‌گویی آیینی‌سنتی، قصه‌گویی زبان اشاره، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای و پادکست قصه‌گویی و غیررقابتی شامل: قصه‌گویی برگزیدگان و بخش علمی، جُســتار، مقاله‌ی علمی‌ (پژوهشی، ‌ مروری)، کتاب‌ (تألیف، ترجمه) و پایان‌نامه برای سه گروه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا، پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها برگزار می گردد.

در ادامه معماری نسب، دبیر اجرایی جشنواره گفت: رسالت ما در جشنواره اطلاع رسانی، تبلیغات موثر و تعامل با دستگاه های مرتبط است به نحوی که بتوانیم قصه گویان مطرح را در سطح استان شناسایی کنیم. ایشان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط با دستگاه های مختلف مرتبط بر اختصاص یک روز در هفته به دورهمی قصه گویی با هدف ترویج جشنواره قصه گویی اشاره کرد.

وی افزود: ارتباط با آموزش و پرورش بخصوص در مدارس استثنایی به عنوان دستگاه مرتبط می تواند در اطلاع رسانی برای بخش قصه گویی به زبان اشاره و ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی استان و شهرستان های برای اطلاع رسانی در بخش علمی جشنواره می تواند موثر باشد.

در ادامه سارا امیدوار مسئول دبیرخانه و رابط جشنواره ضمن تشریح شیوه نامه و فراخوان جشنواره قصه‌گویی گفت: شیوه نامه قصه گویی برای تمام مراکز و در بسترهای مجازی منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. وی ضمن گزارش آمار شرکت کنندگان سال قبل بر اطلاع رسانی گسترده در سطح استان تاکید کرد.

وی در ادامه بر تغییرات شیوه نامه امسال نسبت به سال گذشته و توجه مربیان به مراحل ثبت نام و عدم بارگزاری آثار در مرحله استانی و در بخش رقابتی اشاره کرد و پیشنهاد شناسایی نوجوانان پسر و پدربزرگ و مادربزرگ های علاقمند برای شرکت در جشنواره را نیز مطرح کرد.

متن فراخوان کامل بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی علاوه بر سایت اختصاصی جشنواره (www.kanoonfest.ir) در سایت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز به نشانی kpf.ir  و kanoonnews.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =