توسعه خدمات فرهنگی زیربنای رشد جامعه است

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به مناسبت نکوداشت هفته‌ی دولت و در راستای توسعه‌ی همکاری‌ها و تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون شهرستان نیر، قبل از ظهر روز چهارشنبه نهم شهریورماه سال ۱۴۰۱ با فرماندار این شهرستان دیدار و در خصوص تخصیص و جذب اعتبارات فرهنگی و عمرانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، شهرام محمدی، فرماندار شهرستان نیر در این دیدار با گرامیداشت هفته‌ی دولت، توجه به مسایل فرهنگی را از وظایف مهم و حساس دولت عنوان کرده و گفت: توسعه خدمات فرهنگی و ارتقای آگاهی اجتماعی به‌خصوص برای قشر کودک و نوجوان زیربنای رشد و تعالی جامعه است.

فرماندار نیر با تاکید به رعایت عدالت فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: متاسفانه نگاه فرهنگی در کشور یک‌سویه و نامتوازن بوده و شهرستان‌هایی مثل نیر باوجود استعدادهای بالقوه فرهنگی و هنری مظلوم واقع‌شده‌اند.

توسعه خدمات فرهنگی زیربنای رشد جامعه است

شهرام محمدی بابیان اینکه شناخت کاملی از کانون پرورش فکری دارد، تاثیر فعالیت‌های این نهاد فرهنگی را در پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان، مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت: در اختیار داشتن خدمات فرهنگی و هنری به‌ویژه دسترسی به کتابخانه حق نسل آینده‌ساز کشور است و برای فراهم شدن زمینه‌ی حضور خودروی کتابخانه‌های سیار کانون در روستاهای این منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون را فرصتی برای بهره‌مندی مناطق کم برخوردار کشور از خدمات فرهنگی دانسته، از نگاه ویژه مسوولان کانون استان به شهرستان نیر به خاطر استقرار این تماشاخانه و اجرای برنامه فرهنگی و هنری، تشکر کرده و برای حمایت از کانون در تخصیص اعتبارات لازم، قول مساعد داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های کانون در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای بهره‌گیری مناسب از اوقات فراغت و همچنین رشد و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان از نهادهای تاثیر گذار جامعه است و تلاش می‌کنیم با تکیه‌بر فعالیت‌های بانشاط، در انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و ملی برای تربیت نسلی آگاه و مسوولیت‌پذیر، موثر واقع شویم.

وی در ادامه، دغدغه‌های فرماندار شهرستان نیر را در تحقق عدالت فرهنگی ستودنی توصیف کرده و برای توسعه‌ی کمی و کیفی فعالیت‌ها، خواستار توجه ویژه و بیش‌ازپیش ایشان در تامین اعتبارات فرهنگی و عمرانی کانون نیر شد.

گفتنی است سرپرست کانون استان پس‌ازاین دیدار با حضور در مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نیر و گفت‌وگو با مربیان، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مسایل این مرکز قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =