فعالیت‌های کانون در مناطق مرزی توسعه یابد

در دیدار سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل و فرماندار شهرستان مرزی بیله‌سوار در راستای جلب حمایت، تخصیص اعتبار و هم‌چنین توسعه‌ی فعالیت‌های کانون در مناطق‌ کم‌تر توسعه‌یافته، بحث‌ و گفت‌وگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این دیدار که قبل از ظهر روز شنبه یکم مردادماه سال ۱۴۰۱ در محل فرمانداری بیله‌سوار انجام شد؛ صاحبعلی اصغری، فرماندار شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان با تقدیر از حضور سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان در این شهرستان، پیگیری حضوری وی از مسائل و مشکلات مراکز را ارزشمند توصیف کرده و آن را نشان‌دهنده اهمیت بالای موضوع دانست.

اصغری با اعلام اینکه به‌واسطه‌ی عضویت فرزند خود در کانون با فعالیت‌های این سازمان آشنایی دارد، کانون را مجموعه‌ای تأثیرگذار در حوزه فرهنگ نام‌برده، اظهار داشت: کانون پرورش فکری با اجرای فعالیت‌های جذاب و تأثیرگذار خود، توانایی جبران زیان و آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برای خانواده‌ها و فرزندانشان نشان داده است.

وی ضمن قول مساعد در تخصیص اعتبار مناسب برای مراکز بیله‌سوار و جعفرآباد، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت‌های کانون در پیش برد اهداف فرهنگی کشور با توجه به مرزی بودن شهرستان و اینکه این منطقه در معرض مستقیم فرهنگ بیگانه قرار دارد، بیش‌ازپیش ضروری به نظر می‌رسد.

فرماندار بیله‌سوار با استقبال از پیشنهاد سرپرست اداره کل کانون استان مبنی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در کشور جمهوری آذربایجان باهدف توسعه مراودات فرهنگی با این کشور، از ارائه و طرح این پیشنهاد در نمایندگی وزارت امور خارجه خبر داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست کانون استان اردبیل در ابتدای این دیدار با تشریح فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون استان اظهار داشت: کانون پرورش فکری از نهادهای مؤثر در غنی‌سازی اوقات فراغت و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و امیدواریم با همراهی مسئولان امر بتوانیم در این مسیر کارهای ماندگاری انجام دهیم.

وی تجهیز و به‌روزرسانی امکانات مرکز را در جذب و نگهداری اعضا مؤثر دانسته و خاطرنشان کرد: کودکان امروز آینده‌سازان کشور اسلامی ایران خواهند بود که می‌توان باتربیت صحیح این عزیزان برای آینده بهتر کشور قدم‌های مؤثری برداشت.

ملک‌زاده فرد با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان، خواستار حضور کانون به‌عنوان عضو مدعو شده تا ضمن ارائه گزارش و عملکرد فعالیت‌ها از مطالبات مسوولان و بزرگان شهر در حوزه کودک و نوجوان آگاهی یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =