تأثیرگذاری فعالیت‌های کانون در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان مورد توجه قرار گیرد

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های ماندگار در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد: تأثیرگذاری فعالیت‌های کانون پرورش فکری در پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در دیدار سرپرست کانون و استاندار اردبیل که عصر روز شنبه یکم مردادماه سال ۱۴۰۱ در محل استانداری برگزار شد؛ سید حامد عاملی استاندار اردبیل ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون با تأکید بر اجرای برنامه‌های ماندگار در حوزه کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری با ارایه‌ی مفاهیم تربیتی و اخلاقی نقش تأثیرگذاری در حوزه فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به استقبال بچه‌ها و خانواده‌هایشان از برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون، خواستار حضور دوباره این کاروان فرهنگی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های شاد و آموزنده در مناطق محروم استان شد.

عاملی با تأکید به برنامه‌ریزی هدفمند، ارایه‌ی مفاهیم آموزشی و تربیتی از سوی مراکز کانون به کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانسته و اظهار داشت: کانون با هدف‌گذاری در چند محور ویژه و آموزش‌های لازم به‌خصوص در مناطق محروم، می‌تواند با شکستن زنجیره فقر و محرومیت، آینده روشنی را برای کودکان و نوجوانان ترسیم نماید.

وی تولید محتوای تخصصی جهت تعیین و تغییر سرنوشت مخاطبان کانون را ضروری دانسته و اظهار کرد: استانداری اردبیل آمادگی لازم را دارد تا در این خصوص با ارایه‌ی خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها، در ارایه‌ی فعالیت‌های نو و خلاق با کانون همکاری کند.

استاندار اردبیل هم‌چنین با تمجید از روحیه و تلاش‌های جهادی کارکنان و مربیان کانون در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، اظهار امیدواری کرد که شاهد تحول در ارائه خدمات فرهنگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشیم.

در این دیدار ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان اردبیل پیش از سخنان استاندار، ضمن ارایه‌ی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال جاری با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم کشوری در اردبیل، گفت: کانون استان اردبیل در تیرماه امسال میزبان دو برنامه مهم کشوری مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» و هم‌چنین تماشاخانه سیار کانون جهت اجرای فعالیت در مناطق محروم و کم‌‍برخوردار بود.

ملک‌زاده فرد، بابیان اینکه بیش از ۳۵۰ کارگاه تخصصی و عمومی در مراکز کانون استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مربیان مراکز و در راستای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، شاهد توسعه کیفی و کمی فعالیت‌ها بعد از کم‌رنگ شدن شرایط کرونایی هستیم.

وی بابیان اینکه جای خالی «موزه کودک» بیش‌ازپیش در استان احساس می‌شود، پیشنهاد ایجاد موزه و مراکز فرهنگی هنری تخصصی در دو منطقه‌ی شهری سینا و سلمان‌آباد اردبیل را باهدف اجرای عدالت فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.  

در پایان این دیدار مقرر شد برنامه‌ها و پیشنهادهای کانون استان در راستای توسعه فعالیت‌های زیرساختی و فرهنگی به استانداری ارایه و حمایت‌های لازم در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی و فرهنگی انجام پذیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =