اعضای مکاتبه‌ای کانون استان‌های اردبیل و هرمزگان نشست برگزار کردند

با هدف آشنایی با محرک‌های تصویری برای نوشتن، نشست مشترک اعضای مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های اردبیل و هرمزگان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، نشست مشترک اعضای مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های اردبیل و هرمزگان، با حضور پری ناز ستونه شاعر و مربی آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل، قبل از ظهر پنجشنبه ۲۴ شهریورماه سال ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی برگزار شد.

پری ناز ستونه در این نشست که با هدف آشنایی با محرک‌های تصویری برای نوشتن برگزار شد، گفت: هنر دریچه‌ای رو به جهان هستی است و هنرمند با زبان هنر که زبان مشترک بین انسان‌هاست و نیازی به ترجمه ندارد، با مخاطب سخن می‌گوید.

ستونه با اشاره به اینکه شاعران و نویسندگان، از نقاشی‌ها و تصاویر به‌منزله‌ی ابزارهایی برای تحریک اندیشه و تخیل برای نوشتن استفاده می‌کنند، بیان داشت: هنرمندِ نقاش یا عکاس، از نقاشی و عکس برای ابراز افکار، حالات و آرزوها و ... استفاده می‌کند و با این هنر، حرف‌هایی میزند که در قالب کلام نمی‌تواند بیان کند.

وی بابیان اینکه هدف از این نشست ارایه‌ی راه‌هایی برای خواندن تصاویر خلق‌شده توسط هنرمندان است، تصریح کرد: فرد هنرمند پنجره‌ای به‌سوی ما می‌گشاید تا از دریچه‌ی آن به جهان پیرامون نگاه کنیم. دریچه‌ای که سمت‌وسو و زاویه دارد و با کمک رنگ و نور، تصاویری ترسیم می‌کند که دارای بعد مکان و زمان است.

در ادامه‌ی این نشست، مربی آفرینش‌های ادبی مراکز کانون اردبیل، نگاه درست و دقیق به پیرامون را یکی از راه‌های کشف محیط عنوان کرده و اظهار داشت: نویسندگان با نگاه کردن دقیق و ظریف، دنیای پیرامون خود را می‌بینند و با درآمیختن آن تصاویر با تخیل، چیزهایی بکر و نو می‌آفرینند.

او از اعضا خواست تا با مشارکت در فعالیت‌های عملی کارگاه، نگاهی نو به تصاویر ارایه‌شده توسط مربی داشته باشند و به ثبت آن‌ها در کارگاه بپردازند.

اعضای مکاتبه‌ای کانون استان‌های اردبیل و هرمزگان نشست برگزار کردند

ستونه خاطرنشان کرد: پیام‌های دریافت شده از تصاویر، حاصل تجربه و همچنین تاثیر شناخت زیبایی‌ها است که ذهن و روان مخاطب را با افکار احساسی و عاطفی درگیر می‌کند.

او بیان داشت: خوشبختانه ذهن کودکان نسبت به تصاویری که در محیط پیرامون وجود دارد، مثل بزرگ‌سالان دچار غبار عادت نشده است و کودکان با ریز بینی در جهان هستی، بیشتر از افراد بزرگ‌سال هیجان زده می‌شوند و با دقت و کنجکاویِ همراه با شور و اشتیاق، به کنکاش مسایل می‌پردازند.

گفتنی است در پایان این نشست که با حضور اعضای مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون استان‌های اردبیل و هرمزگان برگزار شد، بر یاد بگیری این موضوع که کوچک‌ترین چیزها هم در دنیا، جنبه‌ی ناشناخته‌ای دارند، تاکید شد و از اعضا خواسته شد برای آموزش‌های بیشتر، به‌وسیله نامه با مربیان خود در ارتباط باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =