بیست‌ودومین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون استان اردبیل/ شعر طنز

بیست‌ودومین نشست انجمن شاعران نوجوان (بهار ناز) کانون پرورش فکری استان اردبیل ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ با موضوع شعر طنز با حضور مربیان آفرینش‌های ادبی و اعضا در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست تخصصی بهمن نشاطی به‌عنوان شاعر و منتقد، مبنای شعر طنز را مورد بحث و بررسی قرار داده و اظهار کرد: شعر طنز بدین‌صورت است که شاعر یک‌چیز عرف و معمول را به شکل ناسازگاری بیان می‌کند.

کارشناس برنامه، هجو و هزل و فکاهی را از انواع طنز برشمرده و ادامه داد: این نوع شعرها نگاه انتقادی در جامعه را تقویت کرده و جنبه‌ی اصلاحی به خود می‌گیرد.

بهمن نشاطی در ادامه بیان داشت: سه عنصر در بیان طنز دخالت دارد که شامل خنده، انتقاد و اصلاح‌طلبی است. وی همچنین در بررسی آثار به استفاده درست اعضا از قالب چهارپاره اشاره‌کرده و گفت: اعضا باید به‌خوبی با این قالب آشنا شوند و در به‌کارگیری فنون شعری آن کوشا باشند؛ چراکه شعرای به نام و مشهور کشور نیز از این قالب برای سرایش اشعارشان به نحو شایسته استفاده کرده و بهره‌ها برده‌اند.

گفتنی است در این نشست آثار نرگس دانش، اسما حسینی‌زاده و نرجس احمدی از اعضای ادبی انجمن شاعران کانون استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =