فعالیت با کودکان کاری هنرمندانه است/ به قداست کار با کودکان ایمان داشته باشید

سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل عصر روز شنبه دوم مهرماه ۱۴۰۱، با حضور در دفتر آیت‌الله سید حسن عاملی، با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان و جمعی از همکاران ستادی، در گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس و همچنین فرارسیدن بهار علم و دانش و بازگشایی مدارس، با آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به تعبیر رسول گرامی اسلام (ص) از مراحل تربیتی فرزندان، گفت: دوره انعقاد هویت انسان‌ها شامل سه مرحله هفت‌ساله است که مرحله اول دوران آقایی کودکان، مرحله دوم سن تعلیم پذیری و فرمان‌برداری و مرحله سوم دوران وزارت آنان است و بر همین اساس با توجه به شرایط رشد جسمانی و عقلی، فعالیت با کودکان کاری هنرمندانه است.

امام‌جمعه اردبیل آموزش در دوران اولیه کودکی را بسیار حایز اهمیت دانسته و اظهار داشت: ارایه مفاهیم آموزشی و تربیتی در سنین کودکی مانند حکاکی نوشته بر روی سنگ است که آن را برای تمام عمر ماندگار می‌کند.

آیت‌الله سید حسن عاملی بابیان اینکه نگاه به عرصه فرهنگ به‌خصوص حوزه کودک و نوجوان باید تخصصی باشد، تصریح کرد: دشمنان دین و کشور برای تحریف افکار عمومی حتی در دوران کودکی و نوجوانی حساب‌شده کار می‌کنند که برای مقابله با آن‎‌ها نیاز به برنامه‌ریزی تخصصی با اشراف به اطلاعات برای تلقیات و ذهنیات، افکار و آداب‌ورسوم جامعه است.

وی با اشاره به حساسیت کار کانون پرورش فکری به لحاظ ارتباط با کودکان که پایه و اساس هویت در این سنین شکل می‌گیرد، عنوان داشت: به زبان ساده و با بهره‌گیری از امکانات و ابزاری که در اختیاردارید زیبایی‌های خلقت، حقیقت قرآن و نشانه‌های حضور خداوند در همه‌ی لحظه‌های زندگی را به کودکان نشان دهید و به قداست کار با کودکان ایمان داشته باشید.

فعالیت با کودکان کاری هنرمندانه است/ به قداست کار با کودکان ایمان داشته باشید

ملیحه ملک‌زاده فرد سرپرست کانون استان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به تهدید آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان و لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با اولویت برنامه‌های دینی و مذهبی را از رویکرد دوران جدید مدیریت در کانون استان، نام برد.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت توجه به سنین کودکی و نوجوانی در امر فرهنگ پذیری، یادگیری و احترام به هنجارها، خواستار حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان عضو مدعو در شورای فرهنگ عمومی استان، شد.

گفتنی است ملک‌زاده فرد در پایان این دیدار با اهدای یک جلد از کتاب نگارگران افتخار، با دعوت از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل جهت بازدید از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون، حضور وی در جمع مربیان و اعضا و بهره‌گیری از فرمایشات و رهنمودهای ایشان را موجب دلگرمی برای ادامه خدمت بی‌منت به قشر کودک و نوجوان استان، عنوان کرد.

فعالیت با کودکان کاری هنرمندانه است/ به قداست کار با کودکان ایمان داشته باشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =