دیدار مدیرعامل کانون با رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان

مدیرعامل کانون پرورش فکری و رییس جمعیت کشافه‌المهدی همراه با تعدادی از مسئولان دو مجموعه در دیداری دوستانه بر همکاری و تعامل بیشتر طرفین تأکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار حامد علامتی ضمن عرض احترام و خوشامد به مسئولان موسسه کشافه‌المهدی بیان کرد: کشافه المهدی لبنان از موثرترین و قدیمی‌ترین موسسات تربیتی لبنان است که در حوزه‌ کودک و نوجوان فعالیت کرده است و گستره فعالیتی خوبی دارد.

وی تصریح کرد: این‌که مسئولان حزب‌الله به این جمعیت نگاهی ویژه دارند نشان از اهمیت موضوع است همان طور که امام خمینی (ره) وقتی در سال ۴۲ خواستند نهضت را شروع کنند گفتند سربازان من در گهواره هستند و این بعد از ۱۵ سال در انقلاب ۵۷ به ثمر رسید و همان‌ها که امام گفت در گهواره هستند شهدای انقلاب ما شدند و در زمان دفاع مقدس هم حضور داشتند.

دیدار مدیرعامل کانون با رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان

علامتی با تأکید بر جریان‌سازی در زمینه فرهنگی، اهمیت این جریان‌سازی را با ارایه آثار فاخر هنری یادآور شد و در این مسیر توجه به مکتب حاج قاسم را لازم دانست.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: ما آمادگی داریم با رفت‌وآمد مربیان و کارشناسان دو طرف به توانمندسازی مربیان کشافه‌المهدی کمک کنیم.

وی گفت: امروز جنگ جنگ اراده‌هاست و ریشه اراده در اعتقادات است. هراندازه اراده کنیم و کار اعتقادی انجام دهیم نتیجه‌اش را در کودکان و نوجوانان‌مان خواهیم دید.

در بخشی دیگر از این نشست نزیه فیاض رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان با تشکر از مسئولان کانون و اشاره به همکاری‌های گذشته‌ای که با کانون داشتند بیان کرد: موسسه کشافه‌المهدی از مهمترین موسسات زیرنظر حزب‌الله لبنان است که قدمتی ۳۷ ساله دارد و هدف آن جذب کودکان ۶ تا ۱۷ سال است. این موسسه تابع حزب‌الله لبنان است و همکاری خوبی با کشافه‌المهدی دارند؛ سیدحسن نصرالله هم توجه خاصی به این جمعیت دارد.

وی افزود: هدف اصلی جمعیت کشافه‌المهدی کشف و پرورش استعدادها در زمینه‌های مختلف است. تا امروز ما موفقیت خوبی در زمینه جذب کودکان و نوجوانان کسب کردیم.

دیدار مدیرعامل کانون با رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان

نزیه فیاض اظهار کرد: باتوجه به جمعیت لبنان توانستیم حدود ۸۰هزار نیرو جذب کنیم و در حال حاضر حدود ۷هزار مربی داریم که ۹۶ درصد این مربی‌ها داوطلب هستند. تقسیم‌بندی ما بیشتر از نظر تربیتی مهم است و برنامه‌ها در چهار سطح برای دختران و پسران ۶ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در لبنان باتوجه به تصویری که از جذابیت کشافه‌المهدی وجود دارد خیلی مذاهب سعی کردند یک کشافه داشته باشند.

رییس جمعیت کشافه‌المهدی تصریح کرد: ایده کشافه یا پیشاهنگی اگرچه یک ایده غربی است اما در لبنان از این فرصت برای جذب کودکان و نوجوانان استفاده شد. درحال حاضر جمعیت کشافه‌المهدی از لحاظ جغرافیایی بیشترین گستره را دارد و هرجا شیعیان هستند ما پایگاه کشافه داریم.

وی افزود: در عرض این ۳۷ سال جمعیت توانست نمونه بارزی از فکر تربیتی خود را ارائه دهد. سعی کردیم شکل ظاهری کشافه را حفظ کنیم اما در بطن آن از تفکر اسلام ناب محمدی بهره می‌بریم.

نزیه فیاض در ادامه عنوان کرد: نگاهی که سایر موسسات تربیتی دارند این است که ما از لحاظ شکل و ظاهر بسیار به روز هستیم و در بطن مجموعه، کار فرهنگی انجام می‌دهیم. به همین دلیل با چالش‌های زیادی هم مانند جنگ نرم روبه‌رو بودیم و دشمن با همه امکاناتی که داشت ما را با هر وسیله‌ای مورد هجمه قرار داد اما هم ما و هم موسسات تربیتی که در ایران وجود دارد باید بتوانیم با بهره گرفتن از راه‌های به روز، گروه‌های سِنی مختلف را جذب کنیم.

رییس جمعیت کشافه‌المهدی در ادامه درباره کمک به راه‌اندازی کشافه‌المهدی در کشور عراق و دیگر کشورها توضیح‌هایی ارایه کرد.

سپس علی خلیل یکی از مسئولان کشافه گزارشی از فعالیت‌هایی که در این مجموعه انجام می‌شود و همکاری‌هایی که در گذشته با کانون پرورش فکری داشتند ارائه داد و از حضور مجدد در جمع مسئولان کانون پرورش فکری ابراز خرسندی کرد.

دیدار مدیرعامل کانون با رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان

وی با بیان اینکه جشنواره قصه‌گویی و پویانمایی از برنامه‌هایی بوده که مریبان و هنرمندان جمعیت کشافه‌المهدی در آن شرکت می‌کردند ادامه داد: این برنامه تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و فعالیت‌های متنوعی از جمله برگزاری دوره‌های هنری و بازی‌های فکری انجام می‌شد.

علی خلیل افزود: درحال حاضر بسیاری از تولیدات کانون در حوزه‌های مختلف در لبنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم این همکاری را ادامه دهیم. یکی از کارهای خیلی خوبی که انجام شد و در لبنان مورد توجه قرار گرفت تاسیس کتابخانه سیار بود و همچنان در خود لبنان فعال است.

در بخش دیگری از این جلسه محمود مروج معاون فرهنگی کانون با خیر مقدم به اعضای موسسه کشافه‌المهدی درباره تعامل و همکاری با این موسسه گفت: از گذشته ارتباط خوبی میان کشافه‌المهدی و کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشته است.

دیدار مدیرعامل کانون با رییس جمعیت کشافه‌المهدی لبنان

وی افزود: حضور گروه‌های دانش‌آموزی لبنانی در ایران و سفر به شهرهای مختلف و در مقابل حضور گروه ایرانی در لبنان از اقدام‌های خوب تعاملی بود که برای تبادل تجربه اتفاق افتاد.

مروج در پایان صحبت‌های خود مشخص شدن یک چشم‌انداز برای همکاری‌های بیشتر میان کانون و کشافه‌المهدی را لازم دانست.

دیدار حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نزیه فیاض رییس جمعیت کشافه‌المهدی و تعدادی از مسئولان این مجموعه ظهر روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دفتر مدیرعامل کانون در تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =