کد خبر: 318577
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نشست هم‌فکری کانون با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزار شد

نشست مشترک معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مسئولان حوزه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمود مروج معاون فرهنگی کانون در این جلسه که روز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ با هدف گسترش همکاری‌های کانون و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: رویکرد کانون پرورش فکری همکاری و هم‌افزایی با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی افزود: همکاری با آموزش و پرورش قابل اهمیت است و هر چقدر همکاری‌ها بیشتر باشد به نفع دستگاه تعلیم و تربیت است.

سپس محمد محمدی، سرپرست دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر نظام مکمل و فوق برنامه مدارس در مسیر درست هدایت نشود به اهداف خود نمی‌رسیم. ما با همکاری کانون می‌توانیم این خلا را پوشش داده و در این زمینه کانون پرورش فکری کمک کننده ماست.

نشست هم‌فکری کانون با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزار شد

وی ادامه داد: تقویت سواد و مهارت خواندن دانش‌آموزان و همچنین توانمندسازی معلمان به کمک فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

محمدی تصریح کرد: اجرای طرح یار مهربان از برنامه‌هایی است که قرار است اجرا شود. در این طرح، تدریس معلم، کتاب‌های آموزشی و فضای خانه و مدارس را تلفیق کرده‌ایم.

وی افزود: برای اجرای طرح یار مهربان می‌خواهیم از شیوه کار قصه‌گویی برای آموزش به معلم‌ها استفاده کنیم که کانون باید در این زمینه به ما کمک کند.

در بخشی دیگر صفرعلی یازرلو مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر بیان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های کانون برای عدالت در حوزه آموزش در مناطق مختلف و روستاهای سخت‌گذر استفاده کرد. کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری به این مدارس و مناطق برود و به اجرای فعالیت‌های مختلف برای این کودکان و نوجوانان بپردازد.

همچنین محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون نیز در این نشست گفت: کانون می‌تواند با فعالیت‌هایش در کتابخانه‌ها به نظام تعلیم و تربیت رسمی کمک قابل توجهی کند و با وارد کردن سینما و فیلم به حوزه تعلیم و تربیت، تکمیل کننده فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد.

نشست هم‌فکری کانون با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزار شد

وی افزود: کانون می‌تواند به سفارش آموزش و پرورش و برای اهدای کتاب به بچه‌های عشایر کتاب چاپ کند.

سیده‌نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پرورش کانون نیز عنوان کرد: در جهت همکاری بیشتر در رابطه با سواد خواندن برای دانش‌آموزان اقدام‌های لازم انجام شود و طرح کانون مدرسه که تجربه مشترک با آموزش و پرورش است، مورد ارزیابی قرار گیرد.

نشست هم‌فکری کانون با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزار شد

سجادیان ادامه داد: برای طرح کانون مدرسه معلم‌ها باید آموزش لازم را ببینند. بهتر است این آموزش در یک استان و منطقه به صورت نمونه اجرا شود.

در بخشی دیگر انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری فعالیت مکاتبه‌ای با مخاطبان مناطق محروم به شیوه نامه‌نگاری و الکترونیک است که ظرفیت خوبی دارد. معلمان با همکاری مربیان کانون می‌توانند به مناطق سخت‌گذر بروند و ارتباط مکاتبه‌ای با بچه‌های این مناطق بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵۰۰ عضو مرکز مکاتبه‌ای کانون در این مناطق هستند و توانسته‌ایم استعدادهای زیادی کشف کنیم.

نشست هم‌فکری کانون با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برگزار شد

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز گفت: آموزش و پرورش سال‌هاست که از کانون و فعالیت‌هایش غفلت کرده است. کانون می‌تواند بازویی قدرتمند برای آموزش و پرورش باشد. اصل آموزش برای مخاطبان ابتدایی باید بر اساس بازی و لذت بردن باشد و بر این اساس برنامه‌ریزی شود.

افسون امینی ادامه داد: کتاب‌های کانون پرورش فکری در کنار کتاب‌های مدارس می‌تواند به آموزش کمک قابل توجهی داشته باشد. همچنین کتابخانه‌های کانون می‌تواند به اندازه کافی کتاب در اختیارشان قرار دهد.

سپس فاطمه طارمی مدیرکل انتشارات کانون عنوان کرد: انتشارات کانون طی ۵۷ سال گذشته بیش از ۲۹۰۰ عنوان کتاب چاپ و به مناطق محروم ارسال کرده است؛ ضمن اینکه دسته‌بندی کتاب‌های جایزه‌دار به شکل یک بسته در حوزه آموزش ابتدایی در مجموعه جدید چاپ قرار گرفته است.

حسین موذن مشاور معاون فرهنگی کانون نیز اظهار کرد: طرح کانون مدرسه نیاز به بازنگری جدی دارد. در بخش تالیف کتاب درسی درس آشنایی با کانون حذف شده است که در رابطه با این درس، بچه‌ها را به کانون پرورش فکری می‌آوردند و با فعالیت‌های کانون آشنا می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =