دنیا با کودکانش زیباست

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در متن پیام تبریک سعیدرضا کامرانی آمده است:

کودکان سرمایه‌های بی بدیل زندگی هستند و نمی‌شود برای آنان مثل و مانندی پیدا کرد. حتی وقتی قد می‌کشند و بزرگ می‌شوند، نمی‌توانند جایگزین دوران کودکی خود شوند.

کودکان با همین جثه‌های کوچکشان، دل‌هایی به وسعت دریا دارند که از آب چشمه‌سارها هم زلال‌تر است. برای فتح قله‌های محبت آنان، کافی‎ست فقط یک بار، مقابل قلب‌های بی‌ریایشان بایستی و با مهربانی بگویی: درود.

راه رسیدن به قلب‌های صافشان آن‌قدر کوتاه است که با اندک ابراز محبتی نسبت به آنان، می‌شود برای همیشه، در دل‌هایشان ماندگار شد.

زندگی کودکان عاری از تعلقات دنیوی است و گویی تمام زندگی‌شان در همین بازی‌های ساده، خلاصه می‌شود ولی با همه‌ی این تفاسیر، هر چند تمام دنیایشان «بازی» است ولی هیچ‌گاه بازیچه‌ی دنیا نشده‌اند.

روزگار کودکی آن‌قدر صمیمی است که همواره در حسرتی هستیم که کاش می‌شد یک بار دیگر به دنیای قشنگ کودکانه، قدم بگذاریم و خلاصه این که: دنیا با کودکانش زیباست. زیباتر از همه روزهایی که سراغ داریم.

هفته ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهر  و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور اجرا می‌شود بر همه‌ی کودکان و متولیان امور کودکان فرخنده باد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =