مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمان برگزار شد

اولین روز بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی در کرمان با رقابت ۲۸ قصه‌گو ۱۶ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، روز اول مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان همزمان با روز جهانی کودک در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رقابت ۲۸ قصه‌گوی نوجوان و بزرگسال برگزار شد و ۱۷ مهر ۱۴۰۱ اختتامیه این جشنواره با اعلام برگزیدگان برگزار خواهد شد.

بنابر این خبر، زهرا چوپانی با قصه «زیباترین میهمانی»، فاطمه بهره‌مند با قصه «لینالونا»، نازنین‌زهرا خواجویی با قصه «گلنسا»، صغری خواجویی‌نژاد با قصه «مشتی گلین خانم»، زهرا جعفری‌زاده با قصه «ماه‌پیشونی»، بهروز رزانی با قصه «داستان کلاغ و مار»، مبینا پورصنعان با قصه «روباه پوستین‌دوز»، یلدا میرکی با قصه «زموی زرنگ»، فاطمه اعلایی‌فرد با قصه «قدرت کم زهره»، طاهره‌سادات فاطمی با قصه «ماه‌پیشانی»، احسان بحرینی با قصه «کک به تنور»، فاطمه‌زهرا علی‌توکلی با قصه «رزم رستم و سهراب»، مریم منصوری با قصه «جیگوری»، سمیه امیرتیموری با قصه «من می‌ترسم»، صدیقه سعیدی گراقانی «می‌خواهی با من دوست‌شی»، ایلیا کیخا با قصه «نقل قاسم»، لیلی خسروی با قصه «زنان قهرمان»، محمود ستوده‌نیا با قصه «خاله سوسکه» و آرشیدا ضیایی با قصه «خداحافظ راکون پیر» صبح ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی بیست‌وچهارم اجرای صحنه‌ای داشتند.

همچنین، مونا میرشکاری با قصه «پرنده طلایی»، مریم جهانشاهی با قصه «پسرک تنبل»، سیدعلی حسینی‌نسب با قصه «رزم رستم و سهراب»، آرام امینی با قصه «سرتاجر»، پروین اکبری با قصه «مشکل‌گشا»، فاطمه‌زهرا سالاری با قصه «بستور»، ریحانه شجاعی با قصه «خر شیر شکار»، مریم‌سادات منصوری‌نژاد با قصه «من می‌ترسم» و فاطمه جعفرزاده با قصه «آیینه در آتش» عصر روز اول بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی به رقابت پرداختند.

داوری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمان را طیبه اعتمادی، زهرا استادنارویی و فریبا اسماعیلیان‌افشار برعهده دارند و زکیه سالاری قصه‌های زبان اشاره را پایش و بررسی خواهد کرد.

موضوعات بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همچون سال‌های قبل شامل «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها» و «ایثار و از خود گذشتگی» بوده است.

همچنین بخش‌های بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی شامل: بخش «ملی» ویژه قصه‌گویان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش «بین‌الملل» شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر است و نیز برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته برگزار خواهد شد.

بخش «آیینی‌ سنتی» شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کردند. در بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» نیز قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی اجرا می‌شود و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =