هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به کودکان

آیین افتتاحیه برنامه های هفته ملی کودک روز شنبه شانزدهم مهرماه در سالن اداره کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حجت‌الله آسمند روز شنبه شانزدهم مهرماه در آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته ملی کودک که در سالن جلسات کانون و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل امور بانوان‌استانداری، مدیرکل بهزیستی استان، رئیس حوزه هنری استان و نمایندگان تعدادی از دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان استان برگزار شد، اظهار داشت: هفته ملی کودک بهانه‌ای است برای توجه بیشتر به کودکان از سوی مسئولین، تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان و والدین که مسئولیت سنگینی در این حوزه به دوش دارند. 

پیمان‌نامه حقوق کودکان براساس آموزه‌های دینی و اسلامی تدوین شده است
وی افزود: قوانینی در مورد کودکان وضع می‌شود که امیدواریم  به مرحله  اجرا یی برسد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها پیمان‌نامه حقوق کودک  که در راستای اهمیت به کودکان در سال ۱۳۶۸ در سازمان ملل متحد مصوب  شد و توجه همه را به بهداشت، امنیت، سلامت و آسایش کودکان سوق داد. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در پیمان‌نامه حقوق کودکان  آموزه‌های دینی و اسلامی، آیات و احادیث مورد استفاده قرار گرفته و در آن نکات ریز و درشت تربیتی و فکری مورد توجه قرار گرفته است. 
آسمند با ابراز امیدواری در خصوص  رعایت حقوق کودکان در تمام جهان در آینده خاطرنشان کرد: آنچه از دید عموم کودک‌آزاری است تنبیه بدنی و آخرین درجه کودک‌آزاری محسوب می‌شود اما مسائل مهم دیگری چون تحقیر، طرد، سرزنش، مشاجرات خانوادگی نزد کودک و...  نیز از مصادیق کودک‌آزاری هستند که باید برای کاهش آن‌ها تلاش شود. 
وی تشریح کرد: کودک‌آزاری خطرات زیادی را از لحاظ تربیتی و شناختی برای کودکان به همراه دارد که تا پایان عمر اثرات مخرب آن در زندگی شخصی، خانوادگی و جامعه موجب آسیب می‌شود و جامعه را با بحران روبرو می‌کند. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به عدم توجه والدین به کودکان به علت مشغله‌های مالی، شغلی، معیشتی و فضای مجازی تصریح کرد: والدین باید آگاه باشند که کودکان و نحوه رشد و پرورش اندیشه و روحیات آنان بیش از شغل، مسائل مالی و فضای مجازی اهمیت دارد و باید از  مشغول شدن بیش از حد در فضای مجازی فاصله بگیرند و زمان بیشتری در کنار فرزندان خود باشند و به مسائل آن‌ها رسیدگی کنند تا در آینده جامعه سالم‌تری داشته باشیم. 
وی اضافه کرد: به مناسبت هفته ملی کودک ۱۵۰ عنوان برنامه در مراکز فرهنگی و هنری سطح استان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها شادی‌پیمایی روز پنج شنبه بود همچنین تریلی سیار برای اجرای برنامه‌های زنده هنری و ادبی به مدت چهار روز در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری مستقر خواهد بود.

پیمان‌نامه حقوق کودکان براساس آموزه‌های دینی و اسلامی تدوین شده است
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =