سیاست‌گذاری‌های حوزه کودک با مشارکت کودکان باشد/ پیوست اقتصادی؛ الزامی برای اقدامات فرهنگی

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مشهد مقدس در حوزه صنعت و اقتصاد فرهنگی دارای ظرفیت عظیمی در سطح ملی و بین‌المللی است که می‌توانیم همزمان با محتوای فرهنگی، اقتصاد فرهنگی را هم مدنظر قرار دهیم؛ امروز هر اقدامی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد و اجرایی می‌شود باید توام با پیوست اقتصادی باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، حسین حسامی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که همزمان با ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک، در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد، با تبریک ایام و گرامیداشت اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهارکرد: اهمیت پرورش فکری کودکان و نوجوانان برهیچ‌کش پوشیده نیست؛ افرادی که نسل آینده‌ساز کشور هستند و بر همه ما واجب است که در حد وسع و بضاعت خود از نقش‌آفرینی در این مسیر مضایقه نکنیم و بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر در این دوره دغدغه‌مندی جدی نسبت به مسائل کودکان و نوجوانان و توجه به آنها دارد، گفت: براساس همین رویکرد، جلسات متعددی با اقشار دانش‌آموزی و نوجوانان برگزار کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان، مجمع همفکری بسیج دانش‌آموزی و ... اشاره کرد.

سیاست‌گذاری‌های حوزه کودک با مشارکت کودکان باشد/ پیوست اقتصادی؛ الزامی برای اقدامات فرهنگی
حسامی افزود: این نشست‌ها منجر به تهیه ۲ بانک اطلاعاتی نخبگانی در ۲ حوزه از خود نوجوانان و جوانان شده است.
وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری مشهد در سایه همفکری و همکاری موثر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان می‌تواند در حوزه‌های مختلف، به ویژه مدیریت شهری، اهداف متعددی را دنبال کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایی که برای قشر کودک و نوجوان داریم، باید مشارکت جامعه هدف را هم داشته باشیم و از آنها ایده بگیریم، گفت: بهترین تصمیم‌گیر برای کودکان و نوجوانان و جوانان، خودشان هستند و باید به طور مستقیم در سیاست‌گذاری‌ها نقش‌آفرینی کنند.
حسامی افزود: در موضوع صدور فرهنگ غنی رضوی هم باید از ظرفیت کودکان بهره بگیریم چراکه به راحتی می‌توانند با هم‌نسل‌های خود ارتباط بگیرند و انتقال دهنده این فرهنگ باشند.
وی با تاکید بر لزوم احیاء فرهنگسرای کودک و آینده، اظهارکرد: این حوزه در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید احیاء شود و به عنوان یکی از ابزارهای اجرای سیاست‌های این مجموعه، به ویژه در حوزه مدیریت شهری، ایفای نقش کند و بخشی از این مجموعه فرهنگی می‌تواند در اختیار آنها قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به مباحثی چون «صنعت فرهنگی» و «اقتصاد فرهنگی»، گفت: کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری آماده برگزاری نشست‌های تخصصی با این محورهاست؛ مشهد مقدس در این حوزه ظرفیت عظیمی در سطح ملی و بین‌المللی دارد که می‌توانیم همزمان با محتوای فرهنگی، اقتصاد فرهنگی را هم مدنظر قرار داد.
حسامی تاکید کرد: امروز هر اقدامی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد و اجرایی می‌شود باید توام با پیوست اقتصادی باشد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =