قصه و قصه گویی امری ضروری  برای کودکان و نوجوانان است

همزمان با برگزاری مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی سجاد نجفی استاد دانشگاه شهرکرد و مدرس ادبیات کودک و نوجوان قصه ها را، گنجینه ارزشمندی از فرهنگ و تفکر مردمان گذشته عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان با خواندن قصه ها علاوه بر کسب اطلاعاتی از فرهنگ گذشته، با تامل و تفکر بیشتری به مسائل نگاه می کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری همزمان با برگزاری مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی سجاد نجفی استاد دانشگاه شهرکرد و مدرس ادبیات کودک و نوجوان قصه ها را، گنجینه ارزشمندی از فرهنگ و تفکر مردمان گذشته عنوان کرد و گفت: کودکان و نوجوانان با خواندن قصه ها علاوه بر کسب اطلاعاتی از فرهنگ گذشته، با تامل و تفکر بیشتری به مسائل نگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان طی فرایند قصه گویی با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف آشنا می شوند افزود: با قصه انسان به گذشته پیوند می خورد و با دستمایه هایی از فرهنگ، آداب ورسوم و آیین و اندیشه ها به استقبال آینده می رود.

سجاد نجفی که از داوران مسابقات قصه گویی در ادوار گذشته است اضافه کرد: قصه و قصه گویی قدرت تفکر، تخیل و تمرکز کودکان را افزایش میدهد و دریچه ای برای اندیشیدن و تفکر در این قشر محسوب می‌شود.  
گفتنی است مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان چهارمحال و بختیاری از ۱۶ مهر ماه در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در میدان ابوریحان آغاز شده است و تا ۲۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =