از فناوری غافل نشویم، بچه‌ها نیازمند نوع دیگری از ارتباطات‌اند

سرپرست کانون استان تهران با توجه به تحولات جدید رسانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی، برلزوم استفاده از فناوری‌های جدید برای برقراری ارتباط با نسل نو تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی رشیدی‌نیا گفت: متولدان دهه هشتاد و نود، به واسطه گوشی‌های هوشمند و حضور در فضاهای مجازی؛ به نوعی دیگری از ارتباط‌گیری نیاز دارند و باید به این مهم توجه کرد.

وی تصریح کرد: ما، می‌توانیم با توجه به فناوری‌های جدید، بخشی از زمان خود را، در فضاهای مجازی با این بچه‌ها سپری کنیم؛ و موضوع‌های دینی، اخلاقی و تربیتی خود را، در قالب‌های متنوع هنری وابسته به فناوری‌های روز مثل موشن‌گرافی و انیمیشن در اختیار بچه‌ها قرار دهیم.

سرپرست کانون استان تهران تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که متولیان هنری امروز باید به مدد فناوری‌های جدید با بچه‌ها رو در رو شوند. هر چه برنامه‌ریزی ما، در این زمینه دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر باشد؛ چشم‌انداز بهتری در اختیار ما خواهد بود.

از فناوری غافل نشویم، بچه‌ها نیازمند نوع دیگری از ارتباطات‌اند

رشیدی‌نیا گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی آموزش‌های غیر رسمی بچه‌هاست و این نقطه قوت کانون به شمار می‌آید؛ چرا که مراکز مختلف کانون می‌توانند با بهره‌گیری از ۶۲ فعالیت متنوع، نسبت به جلب و جذب بچه‌ها با سلایق مختلف اقدام کنند. در کانون هر بچه‌ای متناسب با ذوق و سلیقه خود، نسبت به گزینش و انتخاب دوره‌های متنوع هنری و فرهنگی اقدام می‌کند و اگر ما، در این زمینه به خوبی برنامه‌ریزی کنیم، طبیعتاً در پرورش هوش هیجانی و استعدادهای بچه‌ها موفق خواهیم بود.

سرپرست کانون استان تهران تاکید کرد: هر سازمان متولی فرهنگی که نتواند بر اساس نیازهای کودکان و نوجوانان امروز و متناسب با شرایط روز و فهم زمان آنان برنامه‌ریزی کند، قطعاً با پدیده ریزش مخاطب مواجه خواهد بود و این مسئله این است که کانون به شدت بر روی آن حساس است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =