قصه گویان برگزیده کانون پرورش فکری بام ایران معرفی شدند

مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با معرفی برگزیدگان خود در چهار محال و بختیاری به کار خود پایان داد. این آیین صبح روز پنجشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ مصادف با آخرین روز از هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون با اشاره به آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شهرکرد گفت : مرحله ی استانی قصه گویی با ۱۳۰ قصه گوی راه یافته از بخش کتاب خانه ای به بخش استانی در بخش ملی، آیینی سنتی، زبان اشاره  و در سه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، بخش بزرگسالا ن و پدر بزرگ و مادر بزرگ ها برگزار شد و  همزمان با بیستمین روز از مهرماه سال جاری به کار خود پایان داد.

مدیر کل کانون گفت: در این جشنواره ۱۳ نفر به عنوان برگزیده و ۱ نفر به عنوان شایسته تقدیر منتخب و معرفی شدند که برگزیدگان این جشنواره  پس از این مرحله به جشنواره منطقه ای راه خواهند یافت.

آسمند با بیان اینکه این مرحله از جشنواره با حضور ۴ داور استانی برگزار شد اضافه کرد: ملوک مهدیان، زیبا علیخانی، بهار ملک پور در بخش ملی و شعله ایل بیگی پور در بخش آیینی سنتی طی ۵ روز گذشته آثار رسیده را داوری کردند.

وی ادامه داد در بیانیه هیات داوران در بخش ملی به تسلط بر متن قصه، پرداخت مناسب و درونی سازی قصه  با توجه به شخصیت قصه گو در نظر گرفتن محورهای موضوعی فراخوان قصه گویی از جمله امید آفرینی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آرزوها شادی ها و غم ها اشاره شده است.

آسمند با بیان اینکه  قصه گویان در بخش های  نقالی از متون کهن پرده خوانی روایت قصه های آیینی و همچنین روایت داستانهای شاهنامه به رقابت پرداختند گفت: توجه به نکاتی چون، شناخت بیشتر داستانهای شاهنامه ای اسطوره ای و تاریخی، حماسی، نگاه خلاقانه و نوآوری در روایت قصه ها، عدم بیان داستان های کلیشه ای نکات اشاره شده در بیانیه ی هیات داوران است. 

جهت دیدن اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان چهارمحال و بختیاری مهرماه ۱۴۰۱ کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =