خاطره‌ای از عباس کیارستمی در «هفته ملی کودک»

لاله جعفری با حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، یاد و خاطره عباس کیارستمی را زنده کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده عرصه ادبیات کودک و نوجوان با حضور در برنامه دیدار با نویسندگان که از بخش‌های رویداد «هفته ملی کودک» است، گفت: کیارستمی انسانی منحصر به فرد بود که نه تنها، از دل کانون جوانه زد و رشد کرد و قد کشید، بلکه در ایجاد انگیزه برای نوپاهای این مرکز هم بسیار فعال بود.

نویسنده کتاب «ناروال، نهنگ تک شاخ» ضمن گفت‌وگو با بچه‌ها به بیان خاطره‌ای در مورد این کارگردان موفق سینمای ایران پرداخت و تصریح کرد: من به فیلم‌نامه‌نویسی علاقه زیادی داشتم و مدام فیلم‌نامه‌های مختلف مستند می‌نوشتم و اصرار داشتم صاحب‌نظران کانون، در مورد آن نظر دهند.

وی افزود: وقتی ۱۸ ساله بودم برای اولین بار آقای کیارستمی را دیدم. من از فیلم‌های او لذت می‌بردم و همیشه آرزو کردم فردی مثل او باشم. در آن روز خاص، به محض دیدن آقای کیارستمی به او گفتم: «من همانی هستم که فلان فیلم‌نامه را نوشته‌ام؛ می‌خواهم نظر شما را بدانم». عجله داشت مدتی این پا آن پا کرد. کوله‌اش را، جا به جا می‌کرد ولی بالاخره قبول کرد و من به اتاق او رفتم. کیارستمی ۴۵ دقیقه تمام با من حرف زد تا متقاعدم کند که یک فیلم‌نامه مستند هر چقدر هم زیبا باشد، در کار باید در آید.

خاطره‌ای از عباس کیارستمی در «هفته ملی کودک»

نویسنده کتاب «قرمزی» تصریح کرد: وقتی که رفت، ابراهیم فروزش نگاهی به من کرد و گفت: «می‌دانستی که او، امروز قرار فیلم‌برداری داشت و به خاطر تو این قرار را، عقب انداخت! تا مدت‌ها به این موضوع فکر می‌کردم که چه‌طور یک آدمی به این بزرگی، برای بچه‌هایی مثل من وقت می‌گذارد و از این موضوع خوشحال بودم.

به تازگی کتاب «عمو تاس‌کباب»، لاله جعفری ویژه کلاس اولی‌ها با همت انتشارات افق راهی بازار شده است. این نویسنده در دیدار خود با کودکان و نوجوانان که در ششمین روز هفته ملی کودک برگزار شد، کتاب «عمو تاس‌کباب» خود را به همراه داشت.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =