برنامه های متنوع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در پنجمین روز از هفته ملی کودک

مرکز مجتمع شهدای کودک ایلام با دعوت از پلیس راهنمایی و رانندگی به جهت ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات کودکان و نوجوانان از قوانین رانندگی در راستای حفظ امنیت و سلامت این قشر،همچنین جلوگیری از احتمال بروز تخلفات رانندگی و عدم رویایی با سوانح و تصادفات رانندگی در بین خانواده‌ها ، برنامه همیار پلیس را در این مرکز اجرا نمود.

به گزارش روابط عمومی کانون استان ،صبح امروز در پنجمین روز از هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام برنامه های متعددی را در مراکز سراسر استان اجرا نمود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با دعوت از پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ایلام،در مرکز شهدای کودک به جهت ارتقاء سطح آگاهی و اطلاعات کودکان و نوجوانان از قوانین رانندگی در راستای حفظ امنیت و سلامت این قشر،همچنین جلوگیری از احتمال بروز تخلفات رانندگی و عدم رویایی با سوانح و تصادفات رانندگی در بین خانواده‌ها ، برنامه همیار پلیس را در این مرکز اجرا نمود.

سرگرد صادقی در این برنامه با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت وامنیت سرنشینان خودروها توسط رانندگان بخصوص حفظ امنیت روانی کودکان و نوجوانان برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و ایجاد رعب و وحشت در بین این قشر ،گفت: این گونه آموزش ها و اجرای طرح همیار پلیس برای آگاهی کودکان و نوجوانان به قوانین رانندگی و اِعمال تذکرات لازم از سوی بچه ها به خانواده ها در هنگام رانندگی ،جهت کم کردن تخلفات رانندگان و جلوگیری از بروز سوانح بسیار موثراست.

وی با بیان این مطلب که شما دانش آموزان عزیز هر کدام می توانید،نقش یک پلیس راهنمایی و رانندگی را در هنگام تخلفات داشته باشید و از حادث شدن صحنه های خطرناک با صدور تذکرات بموقع و لازم به خانواده هایتان جلوگیری کنید،تصریح کرد: حفظ سلامت روانی رانندگان وسرنشینان در حین رانندگی بسیار ضرورت دارد و هنگام بروز خشم و عصبانیت در بین خانواده ، شما بعنوان همیار پلیس می توانید نقش موثری داشته باشید و در چنین مواقعی مانع از رانندگی اعضای خانواده شوید.

سرگرد صادقی در ادامه با عنوان کردن تخلفات رانندگی که باعث بروز حوادث جبران ناپذیری در زندگی می شوند و آموزش نحوه صحیح رانندگی که از حادث شدن اینگونه سوانح و تصادفات جلوگیری می کند به آموزش قشر مخاطب در این زمینه پرداخت و با صبر وحوصله پرسشهای آنان را پاسخ داد.

در ادامه این برنامه مسئول مرکز شهدای کودک نیز ضمن تبریک هفته ملی کودک به تمامی کودکان و نوجوانان ایران زمین،گفت: در طول این هفته برنامه های آموزشی،فرهنگی،ادبی و هنری متنوعی از سوی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت حفظ نشاط و شادی کودکان همراه با آموزشهای موثر برای کسب مهارتهای زندگی صورت گرفت.

شیرین محمدی تصریح کرد: امروزه نیاز کودکان ما به کسب مهارت‌های زندگی برای خود مدیریتی در آینده و تصمیم گیری های صحیح در جامعه با توجه به آموزش‌های موثر ، دانش افزایی وکسب اطلاعات گوناگون در زمینه های مختلف ضرورت دارد،تا بتوانند در آینده با علم و آگاهی به امور ، داشتن اعتماد به نفس و با اتکاء به دانش و اندوخته های خود تصمیم گیری کنند.

وی با ذکر این مطلب که کودکان امروز شهروندان فردا و آینده سازان مملکت عزیزمان ایران اسلامی هستند،اضافه کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از تجارب و اندوخته هایی که در طول سالیان سال کسب کرده‌اند با تمام توان در جهت شناسایی استعدادهای قشر مخاطب و رشد و تعالی این استعدادها گام بر می‌دارند تا رسالت خود را در قاموس اجرای برنامه های فرهنگی ،ادبی،هنری وغیره..به انجام برسانند.

لازم به ذکر است در پایان این برنامه نوجوانان اعضای کانون، اجرای برنامه های آموزشی توسط مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بسیار مفید دانستند.

به گزارش روابط عمومی کانون ،هفته ملی کودک در تمام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی در حال برگزاری است.

۲۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی و پستی ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای مخاطبان ۷ تا ۱۷ سال فعالیت های فرهنگی، هنری،ادبی،علمی و پژوهشی توسط مربیان برگزار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =