آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی

روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۱ آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی با حضور۳۳ قصه گو در بخش های مختلف برگزار شد واسامی منتخبین در این مراسم اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  آیین اختتامیه بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با شعار «قصه، صدای زندگی است» در روزهای  بیستم و بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۱ با حضور ۳۳ قصه گو در بخش های مختلف برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت : اهمیت قصه و قصه گویی برای کودکان ادامه داد: قصه گویی هنری آشنا برای همه انسانها و در همه روزگاران و جوامع است و انسان ها در سفر و غم وشادی و در لحظه به لحظه زندگی با قصه همراه و مأنوس بوده اند.

قصه گویان با بیان قصه ای از زندگی خود یا دیگران زمینه انتقال تجارب ارزشمند، آداب و رسوم ارزشهای والای انسانی و هر آنچه برای بهتر بودن لازم است را فراهم می کنند.

قنبری با اشاره به اینکه بخش استانی بیست و چهارمین جشنواره  بین المللی قصه گویی در ۳ بخش  ملی ، آیینی - سنتی و  زبان اشاره  برگزار شد، ادامه داد: برگزیدگان بخش آئینی سنتی راه یافته به مرحله منطقه ای در بخش نوجوانان، «مشکات عباسیان با قصه ی نقل بانو گشسب» و « علیرضا متقی با قصه ی تولد تا شهادت حضرت عباس» و در بخش بزرگسالان « آتنا بیات با قصه ی کنیز آزاده» و «فاطمه سلامی زاده با قصه ی رستم و سهراب» بودند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین با بیان اینکه برگزیدگان بخش زبان اشاره  راه یافته به مرحله منطقه ای در گروه بزرگسالان «بیتا کیانی پور با قصه ی خرگوش و لاک پشت» بود ادامه داد: برگزیدگان بخش ملی  راه یافته به مرحله منطقه ای نوجوانان نیز علیرضا یادگاری با قصه ی حسن کل»، « ثمین خدادادی با قصه ی  شش درو بستی نمکی» و «ساغر کریمی با قصه ی کچل خر به دوش » و در بخش بزرگسالان نیز «فایقه جمشدیان با قصه ی سنگ اخر»، «فاطمه باقری با قصه ی چرا دعوا میکنی» و «اکرم بیگی با قصه ی سبزی اش همسایه گوشواره گوشاشه همسایه» هستند.

وی همچنین به برگزیدگان بخش مادر بزرگها و پدر بزرگها، اشاره کرد و گفت: «طاهره افراسیابی با قصه ی سلطان و اهو» رتبه برتر و « زاهده حسینی کیشانی با قصه ی خنده ی دختر شاه پریان» و «زهرا مرجانی با قصه ی پری دریاچه ها» شایسته تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =