مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

مرکز فرهنگی هنری تربت حیدریه با حضور مدیرکل کانون خراسان رضوی، فرماندار و مسئولین شهرستان همزمان با ششمین روز از هفته ملی کودک با حضور اعضا و خانواده ها بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی آیین بازگشایی مرکز تربت حیدریه با ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون استان، علی اکبر کی پور معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حیدریه، احسان کریمی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری، مهدی زاهدی رئیس شورای شهرستان،  آذر فرقانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی، فاطمه نخعی نیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه صادق امیری اداره بهزیستی شهرستان و و اعضای کانون در روز پنج شنبه 21 مهرماه بازگشایی شد.

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

در ابتدای برنامه الهه چاکری مربی مسئول مرکز تربت حیدریه گزارشی از بازسازی مرکز و مراحل آن ارائه کرد و گفت: تربت حیدریه با توجه به وجود ظرفیت دانش آموزی نیاز به مراکز ثابت و سیار بیشتری است که با وجود نگاه همکاری و همیاری مدیران محترم قطعا به زودی شاهد گسترش کتابخانه های کانون در شهرستان باشیم.

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

در ادامه  کی پور فرماندار شهرستان ضمن تشکر از زحمات مسئولین کانون گفت: افرادی که با کودکان سر و کار دارند همیشه جوان هستند چرا که هرجا کودک باشد نشاط کودک به بزرگسال منتقل می شود و آن محیط انرژی بیشتری دارد. این دست فضاها هم سختی ها و هم لذت های خاص خود را دارد. بسیار خرسندیم که زحمات گروهی به ثمر رسیده و کودکان ما می توانند از آن استفاده کنند.

ایشان در خصوص راه اندازی مرکز فرهنگی هنری جدید و همچنین مرکز سیار تربت حیدریه قول مساعد دادند.

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

سپس ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون استان با تبریک هفته ملی کودک و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: شعار هفته ملی امسال حال خوش کودکی رنگ خوش زندگی است و همه کودکان به دنبال الگوی مناسب هستند لذا توجه به هویت منطقه ای برای کودک امروز حیاتی است. به همین مناسبت ایشان حمایت همه جانبه و مساعدت برای ایجاد یک رویداد هویتی منطقه را در سطح شهرستان اعلام کرد.

 زره ساز با اشاره به لزوم اتحاد و همدلی در میان کودکان و نوجوانان از همگرایی و هم افزایی نهادهای مختلف که بازسازی مرکز را رقم زدند قدردانی کرد و نوید افتتاح قفسه بازی و سرگرمی را داد.

وی در پایان از کودکان خواست تا در قالب نامه ای به خدا از آرزوها و رویاهایشان بنویسند و تا 11 آبان به اداره کل ارسال کنند تا به مناسبت 13 آبان از میان آنها به بهترین نامه جایزه ایی تعلق خواهد گرفت.  

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

زاهدی رئیس شورای شهرستان تربت حیدریه ضمن تشکر از تمام کسانی که در بازسازی این مرکز زحمت کشیدند تشکر کرد و گفت: اگر کودکان و نوجوانان در دامان هنر و کتاب قرار بگیرند از آسیب های اجتماعی به دور خواهند بود و با هر چه بیشتر شدن مراکز به کاهش این آسیب ها کمک خواهیم کرد.

ایشان در پایان قول مساعدت و همکاری اعتباری و اجرایی با برنامه تماشاخانه سیار در شهرستان را داد و گفت: ما برای کودکان این شهرستان آماده هرگونه همکاری و همراهی با کانون پرورش استان هستیم.

در ادامه برنامه های مختلف و شادی برای اعضا و والدینشان اجرا شد. برنامه هایی همچون اجرای نمایش خلاق «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند»، قصه گویی «مهره» توسط سارا امیدوار کارشناس فرهنگی استان، شعرخوانی توسط اعضای قدیمی کانون تربت حیدریه، اجرای نقالی «آرش کمانگیر» توسط یاسمین مریخی عضو نوجوان مرکز و مسابقه.

در خاتمه بیانیه هفته ملی و روز جهانی کودک توسط یکی از اعضای نوجوان قرائت گردید و در حیاط مرکز 2 اصل درخت توسط اعضا با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان  با توجه به رزوشمار هفته ملی کودک کاشته شد. 

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

هفته ملی کودک از 16 الی 22 مهرماه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

مرکز فرهنگی هنری تربیت حیدریه بازگشایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =