مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سنندج آغاز شد

حمیدرضا گوهری سرپرست کانون استان کردستان با اعلام خبر فوق افزود: امروز یک شنبه 24 مهرماه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سنندج آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سرپرست کانون استان کردستان افزود: مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با ثبت نام علاقه‌مندان در سایت جشنواره در کردستان آغاز شد.

گوهری عنوان کرد: در جشنواره امسال 151 اثر در بخش‌های ملی ، آیینی و سنتی و زبان اشاره در جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده‌اند که پس از مراحل بازبینی و داوری در نهایت 23 اثر به مرحله استانی جشنواره راه پیدا کردند که در روزهای 24 و 25 مهرماه به رقابت با هم می پردازند و در نهایت برگزیدگان هر بخش به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه خواهند یافت.

سرپرست کانون استان کردستان خاطر نشان ساخت: جشنواره قصه گویی با هدف تقویت حوزه های ارزشی و تربیتی جامعه و حفظ این میراث گرانبها و انتقال آن به نسل های آینده با رقابت سازنده شرکت کنندگان می تواند برگزار می شود.

حمیدرضا گوهری در ادامه تصریح کرد:  مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی در سنندج در حال برگزاری است. 

گوهری اعلام کرد: پس از رقابت در بخش های بزرگسال 3 اثر ، آیینی و سنتی 3 اثر ، کودک و نوجوان 3 اثر ، پدربزرگ و مادر بزرگ 3 اثر و زبان اشاره 1 اثر به مرحله منطقه ای که در اصفهان برگزار می شود راه پیدا می کنند. 

گفتنی است داوری مرحله استانی جشنواره در کردستان  را ماریا احمدی  ،  کلثوم عثمان پور و یوسف کریمی از اساتید و کارشناس حوزه ی  قصه و قصه گویی بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =