کد خبر: 319425
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
بازدید 388
اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک

هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۱ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» هم‌زمان با ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز شد و تا ۲۲ مهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم؛ درایام هفته کودک برنامه‌های گسترده‌ای در تمامی مراکز کانون قم و درتمام استان‌های کشور و با مشارکت سازمان‌ها و فعالان حوزه کودک در بخش‌های دولتی و غیردولتی برپا شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک

"نشست رسانه ای"

نشست محمدغفاری‌ سرپرست کانون پرورش فکری استان قم با اصحاب رسانه در خصوص تشریح واعلام برنامه های‌ هفته و روز جهانی کودک در ۱۶ مهر در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

از سوی هیئت‌داوران؛ قصه‌گویان برگزیده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی قم معرفی شدند

"افتتاحیه جشنواره قصه گویی"

در روز یکشنبه و دوشنبه ۱۷و۱۸ مهر ۱۴۰۱ بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون مرحله استانی باشعار قصه صدای زندگی است با اجرا ۳۵ قصه‌گو درخانه تاریخی زند برگزار شد. گفتنی است ۸۶ قصه‌گو در دو بخش ملی و آئینی سنتی، در گروه‌های بزرگسال، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، نوجوانان  شرکت کرده‌اند آثار آن‌ها به دبیرخانه استانی رسیده است که منتخبین این مرحله از سوی هیئت‌داوران، جواز حضور در مرحلهٔ منطقه‌ای را کسب کردند.

« مهدی آرایی » کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری یزد، مولف ، مدرس وداورچندین جشنوراه قصه گویی ، « احمد سلیمانی » کارشناس بازیگری،کارگردان ،مدرس و مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان قم، «لیلا سادات موسوی» مدرس و مربی شاهنامه‌خوانی و نقالی و برگزیده جشنواره‌های ملی در حوزه نمایش و نقالی هیئت‌داوران مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم را تشکیل دادند.

از سوی هیئت‌داوران؛ قصه‌گویان برگزیده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی قم معرفی شدند

"اختتامیه جشنواره قصه گویی"

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها؛صدیقه یعقوبی با قصه «پسته خانم» همچنین در بخش زنان و مردان؛ ایمانه خلیلی با قصه«خاله پیرزن و خمره سرکه» به‌عنوان نفر اول، مریم کریمی با قصه «قطره طلایی» نفر دوم، آزاده روستا با قصه «دفتر خاطرات» نفر سوم و محمد رضا بابایی با قصه «تعویض در وقت اضافه» ومهین رئوف با قصه «کلبه‌ی امن ناامن» و لیلا فرخی قصه «مهدیار»  شایسته تقدیر شدند.

در بخش دختران و پسران زهرا علئی با قصه «کلاغ خنزرپنزری» به‌عنوان نفر اول، ترنم رازقی با قصه «پادشاه زورگو» نفر دوم، پریسازمانی با قصه «پیرزن و چرخ فلک سوار» نفر سوم ومینوفر رئوف با قصه‌ی آش آشتی  شایسته تقدیر را کسب نمودند.

هیئت‌داوران بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی استان قم در بخش آئینی سنتی ویژه نوجوانان نازنین عبدلو با قصه «بیژن و منیژه» به عنوان برگزیده و امیرمهدی علیزاده  با قصه «گردآفرید» شایسته تقدیرشدند.

مرحله پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی هم زمان با شب یلدا در تهران برگزار می گردد .

برگزیدگان فراخوان "با ردیف آب" معرفی شدند 

"معرفی برگزیدگان فراخوان با ردیف آب"

برگزیدگان  شعرعاشورایی  که در شهریور ۱۴۰۱ با فراخوان به عنوان " با ردیف آب " با ارسال آغاز به کار کرده بود با اعلام اسامی برگزیدگان به ایستگاه پایانی خود رسید.
هیئت داوران " با ردیف آب " همزمان با هفته کودک و در اختتامیه جشنوراه قصه گویی استانی در نهایت ۳ اثر را در گروه سنی نوجوانان به عنوان برگزیده معرفی کرد

نرگس ابراهیمی سنگ بندازمرکز ۳،سیدعلی‌طباطبایی‌از مرکز ۶ و امیرمهدی علیزاده از مرکز ۸ به عنوان سه برگزیده فراخوان شعر عاشورایی معرفی شدند.از خانم شهلارستمی نژاد و زهره عیسی آبادی به عنوان مربی راهنما برگزیدگان نیزتقدیر شد.

نشست آسیب های اجتماعی

"استقرار کارشناس آورژانس اجتماعی در مراکز کانون قم "

حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم و برگزاری جلسات مشاوره در هفته کودک صورت گرفت . هدف از اجرای این نشست گرامیداشت هفته ملی کودک، آشنایی نوجوانان با حقوق خودنسبت به مواجه با آسیب های اجتماعی احتمالی، آگاهی نوجوانان در مواجه بانوع برخوردهای پرخطر والدین با آنها وچگونگی اطلاع رسانی به اورژانس اجتماعی ، آشنایی اعضاء با برخورد ها ورفتارهای غیر معمول و پرخطر برخی ازوالدین نسبت به حقوق کودکان ،آشنایی راه های مقابله با آسیب های اجتماعی مانند تنبیه، صدمات جسمانی توسط والدین، تجاوز، زورگویی و شناخت اعضاء با شماره تماس اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی بود.

" قوانین جاده ی کودکی"

"قوانین جاده‌ی کودکی"

ویژه برنامه ادبی "قوانین جاده‌ی کودکی" با حضور اعضای دختر به مناسبت هفته ملی کودک در روز چهارشنبه ۲۰ مهر۱۴۰۱در مرکز ۲کانون قم برگزار شد.

اجرای ویژه برنامه با هدف گرامیداشت هفته ملی کودک، معرفی ایام ووقایع، عمق بخشی به شناخت نوجوانان درزمینه نوشتن خلاق، تقویت فعالیت های گروهی،جذب وپایداری اعضاء برگزار شد.

"رنگین ترین روز پاییز"

"رنگین ترین روز پاییز"

ویژه برنامه "رنگین ترین روز پاییز" با حضور ۲۵نفر از اعضا به همراه مادران به مناسبت هفته ملی کودک در روز پنجشنبه ۲۱ مهر۱۴۰۱درفضای سبز مرکزشماره ۴کانون قم برگزار شد.اجرای ویژه برنامه با هدف تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری ، تقویت روحیه نشاط و شادابی وجذب وپایداری اعضاء نوجوان برگزار شد.

"پرواز کودکی"

"پرواز کودکی"

ویژه برنامه ی "پرواز کودکی" در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به تاریخ  ۱۹ و ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ با همراهی ۹۸ نفر از اعضای گروه سنی نوخوان و نونهال و کارشناسان اورژانس اجتماعی و علوم پزشکی در مرکز یک کانون برگزار شد .

هدف از اجرای این برنامه گرامیداشت هفته ملی کودک، آشنایی اعضا با با آسیب های اجتماعی (کودک آزاری ، کودکان خیابانی ، فرار از منزل )، کنترل اضطراب و استرس درکودکان، برنامه ریزی درجهت سبک زندگی سالم، تغدیه ی سالم ، تقویت روحیه نشاط و شادابی و معرفی فعالیت های کانون بود

"طلوع مهر در آسمان کودکی"

"طلوع مهردرآسمان کودکی"

واحد کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قم، همزمان با هفته ملی کودک، عازم روستای محمودآباد بخش جعفریه شدتا «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» را با ۱۰۰ کودک این روستا تقسیم کند.

اهداف این ویژه برنامه، بزرگداشت هفته ملی کودک، تقویت روحیه شادی ونشاط کودکان ونوجوانان، آشنایی هرچه بیشتر اولیاء مدرسه و دانش آموزان با کتابخانه پستی، فعالیت ها ونحوه ی ارسال و برگشت کتاب و نهایتاً ایجاد بستری مناسب برای تمدید اعضای کتابخانه پستی در این ایام بود.

"امتداد خط و نقش در کودکی"

"امتداد خط و نقش در کودکی"

"امتداد خط و نقش در کودکی" در مرکز۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برای ۵۰ نفراز اعضای گروه سنی نونهال و نو نگاه برگزار شد .

اهداف این ویژه برنامه گرامیداشت ایام، آشنایی با هنرمندان استان، آشنایی با سبک های مختلف خوشنویسی و نقاشی، ایجاد شور و نشاط در اعضاء ، جذب و نگهداری اعضا بود.

"هیاهوی کودکی"

"هیاهوی کودکی"

ویژه برنامه "هیاهوی کودکی" با محوریت بازهای بومی محلی و سنتی با هدف احیای سنت‌های کهن و پیشگیری از فراموشی بازی‌های بومی و محلی در دو روز برای ۶۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان مرکز شماره ۷ کانون استان برگزار شد .

این ویژه برنامه با هدف بزرگداشت هفته ملی کودک و  ایجاد شورونشاط، انتقال ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان و آشنا کردن اعضا با بازی‌های بومی و محلی ، رشد و پرورش استعداد و خلاقیت‌های کودکان، تقویت روحیه‌ی همکاری و توجه به فعالیت‌های گروهی، رشد مهارت‌های اجتماعی. همچنین بازی‌های بومی و محلی فضایی برای آموزش مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، رقابت در عین رفاقت در قالب این بازی‌ها گنجانده شده است.

" حال خوش کودکی"

" حال خوش کودکی"

ویژه‌برنامه‌ی" حال خوش کودکی" همزمان با هفته ملی کودک برای دانش آموزان پایه پنجم مدرسه حاج صادقیان در مرکزشماره ۳ کانون قم  برگزار شد.

این ویژه برنامه با هدف بزرگداشت هفته ملی کودک و  ایجاد شور و نشاط، انتقال ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی انتخاب دوست به کودکان و نوجوانان برگزار شد .

اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک

"در آسمان کودکی"

ویژه برنامه در آسمان کودکی میزبان ۵۰ نفر از کودکان و مادرانشان در مرکز شماره ۹ کانون پرورش فکری بود. هدف از این برنامه گرامیداشت هفته ملی کودک، گرامیداشت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول(ص) و همچنین آشنایی بیشتر خانواده ها با فعالیت های کانون بود.تلاوت قران، سرود جمهوری اسلامی، فعالیت شعرخوانی، قصه گویی ، مدیحه سرایی،اجرای مسابقه شاد و اهدای جوایز و همچنین خواندن بیانیه حقوق کودک برای اعضا اجرا شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک

"شاد باش کودک من"

ویژه برنامه شاد باش کودک من میزبان ۷۰ نفر از کودکان و مادرانشان در مجتمع پردیسان کانون پرورش فکری استان قم بود. هدف از این برنامه گرامیداشت هفته ملی کودک، گرامیداشت هفته وحدت ،و میلاد حضرت رسول (ص)و همچنین آشنایی بیشتر خانواده ها با کانون بود. فعالیت شعرخوانی، قصه گویی، بازی و کارگاه چاپ و نقاشی برای اعضا  اجرا شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک

"یک روز خوشمزه "

 ویژه برنامه روز خوشمزه با هدف تقویت روحیه شادابی و نشاط در اعضا، تقویت فعالیت گروهی، ارج نهادن به حقوق کودکان، تعامل باخانواده ها، تقویت رابطه عاطفی مادروکودک، پایدارسازی اعضای کودک برای۱۷ نفر از اعضای گروه سنی الف مرکزومادرانشان برگزارشد.قصه گویی، کاردستی ،تهیه غذا توسط مادر و کودک و اهدا جایزه از فعالیت های صورت گرفته دراین برنامه بود. 

اجرای برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری قم در هفته کودک
"شادپیمایی عروسک‌ها"

کانون پرورش فکری استان به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، با برپایی مراسم شادپیمایی کودکان به همراه عروسک‌ها و شخصیت‌های نمایشی وکارتونی در بوستان علوی قم هفته وحدت را شروع کرد .

در این مراسم که با حضور گسترده خانواده‌ها همراه بود، کاروان کودکان، نوجوانان و عروسک‌ها از شهربازی تا درب ورودی بوستان علوی را شادپیمایی کردند و پس از آن به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان پرداختند.

اجرای سرود، ورزش باستانی کودکان، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی نوجوانان، اجرای مسابقه و اجرای گروه سرود کودکان ناشنوای استان از دیگر برنامه‌های این شادپیمایی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =