موضوع محیط‌زیست به یک امر حیاتی تبدیل شده است

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط‌زیست استان فارس با مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، حفاظت از محیط‌زیست را نه تنها وظیفه سازمان متولی که از وظایف همه شهروندان و انسان‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، کامرانی گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات نمی‌تواند و نباید مخرب محیط‌زیست باشد؛ باید به محیط‌زیست توجه‌ای مانند توجه باغبان به باغ داشت و با نگاهی متعصبانه به محیط‌زیستی نگریست که جای زندگی است و اشرف مخلوقات باید در حفظ و سالم‌سازی آن کوشا باشد.

به گفته کامرانی، هر جا دست انسان به طبیعت رسیده بیش از سازندگی، تخریب را به دنبال داشته و طبیعت را آزرده است.

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید اهمیت محیط‌زیست را به کودکان یادآور شویم تا با نگاهی بهتر به طبیعت، گیاهان، درختان و حیوانات بنگرند، در حفظ آن‌ها بکوشند و سفیران خوبی برای بزرگ‌ترها باشند. در این راه همچنین لازم است مردم را به سمت و سویی هدایت کرد که خودشان مراقب طبیعت و محیط‌زیست باشند و با حمایت و راهنمایی سازمان متولی، خود را مکلف به حفظ آن بدانند.

کامرانی فعالیت در حوزه محیط‌زیست را یکی از دغدغه‌ها و موارد آموزشی کانون عنوان کرد و گفت: اهمیت محیط‌زیست در فعالیت‌های مختلف از سوی مربیان کانون به اعضا و دانش‌آموزان یادآور می‌شود. 

او مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید محتوا در زمینه محیط‌زیست را وظیفه کانون و سایر سازمان‌های متولی دانست و از همکاری بیش از پیش کانون با سازمان محیط‌زیست خبر داد. کامرانی، برای هر نوع همکاری با سازمان محیط‌زیست با تکیه بر مربیان و کارشناسان متعهد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، قول همراهی و هم‌افزایی داد.

 کامرنی افزود: اهمیت و نیز تهدید و تخریب محیط‌زیست را باید از خلقت انسان مورد کنکاش قرار داد، به همین دلیل موضوع محیط‌زیست به یک امر حیاتی تبدیل شده است.

کامرانی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار محیط زیست، کارهای مشترک فاخری تولید کرده‌اند، که از آن جمله می‌توان به کتاب شعر، داستان کوتاه و تصویرگری در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.
 



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =