بر تعامل و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تاکید شد

سرپرست کانون استان کردستان با رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان دیروز دوشنبه 9 آبان در جلسه ای که در محل دفتر مدیر کانون و با حضور کارشناسان هر دو اداره برگزار شد بر تعامل و همکاری بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش استثنایی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، گوهری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: طرح کانون مدرسه با هدف ایجاد فضای بانشاط در مدارس، ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب خوانی و لذت بخش کردن محیط یادگیری با استفاده از سبک های متنوع یادگیری در مدارس اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کانون دارای گسترده‌ترین شبکه‌ی کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان است، افزود: کتابخانه های سیار گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی در توزیع عادلانه‌ی امکانات فرهنگی و به وجود آوردن فرصت برابر آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

گوهری تصریح کرد: در شهرستان سنندج کتابخانه های سیار با ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله توزیع کتاب، بازی های فکری و خدمات فرهنگی شروع به کار می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مرکز شماره 3 و 4 کانون پرورش فکری در شهر سنندج برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شده و دارای امکانات خاص جهت استفاده آنان است.

گوهری برگزاری جشنواره های مشترک، مسابقات فرهنگی و هنری، کارگاه های قصه گویی، کلاس های سفال گری ونقاشی ، برپایی نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان با نیازهای ویژه و جشنواره غذا را گامی موثر در جهت توسعه فعالیت های مشترک دو حوزه عنوان کرد.

در ادامه این جلسه رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان را در اولویت قرار می دهد.

طالب محمدی در ادامه اظهار ساخت: کانون پرورش فکری در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت و به فعلیت رسیدن تربیت تمام ساحتی دانش آموزان فعالیت دارد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستری مناسب و پویا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، با تاکید بر اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در کانون های پرورش فکری افزود: این مراکز با فراهم آوردن زمینه های مناسب تربیتی و رشدی می توانند در قالب آموزش غیر رسمی خدمات خاصی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: در این مراکز با استفاده از روش های غیرمستقیم و مکمل فراگیری مفاهیم هنری، ادبی و مهارت های اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده می شود و قدرت تمرکز، اعتماد به نفس و خلاقیت های آنان ارتقا یافته و زمینه های تعامل با همسالان در اولویت قرار می گیرد.

محمدی با اشاره به گروه های هفت گانه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی و نیازهای خاص هر گروه توجه به شاخص های آموزشی، تجهیزات، استاندارد فضا و همچنین آموزش مربیان این دانش آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: با همکاری و مساعدت بین مدیران مدارس و عوامل اجرایی کانون برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی برای دانش آموزان اجرا می شود.

وی در ادامه گفت: آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی، مهارت های زندگی به کودکان و آگاه سازی خانواده ها از برنامه های مهمی است که با بهره گیری از ظرفیت های کانون پرورش فکری تلاش داریم در راستای تحول در آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه از آن بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =