آغاز رقابت جشنواره منطقه‌ چهار قصه‌گویی در خراسان رضوی

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور با رقابت قصه‌گویانی از شش استان به میزبانی کانون پرورش فکری خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور با رقابت قصه‌گویانی از شش استان به میزبانی کانون استان خراسان رضوی روز  ۲۵ آبان ١۴٠١ در شهرستان طرقبه شاندیز آغاز شد.
بر اساس این خبر ۸۴ قصه‌گو از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به مدت دو روز در محل هتل ثامن شهرستان طرقبه شاندیز به رقابت می‌پردازند.

آغاز رقابت جشنواره منطقه‌ چهار قصه‌گویی در خراسان رضوی
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در مراسم گشایش این رویداد فرهنگی تاکید کرد: جشنواره قصه‌گویی هدف ارزشمندی را دنبال می‌کند. محور و مایه اصلی هنرهای مختلف در دل قصه‌گویی است، یکی از دغدغه‌هایی که در سطح جامعه به‌ویژه در رده سنی کودکان و نوجوانان وجود دارد، کمرنگ بودن آشنایی با هویت بسیار ارزشمند دینی و تاریخی‌ست و قصه یکی از ابزارهای موثر در برطرف کردن این کمبود است.
ابراهیم زره‌ساز بیان کرد: مادران، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های قصه‌گو می‌توانند نقش پررنگ و موثری داشته باشند و از همه مهم‌تر و تاثیرگذارتر حضور نوجوانان قصه‌گوست که می‌توانند بر هم‌نسل‌های خود بیشتر و عمیق‌تر تاثیر گذاشته و قصه‌ها و مفاهیم را با همسالان خود به اشتراک بگذارند.
دبیر اجرایی جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور افزود: این جشنواره ظرفیت ارزشمندی برای احیای قصه‌هایی‌ست که سالیان سال سینه به سینه در شهرستان‌ها، آبادی‌ها و روستاهای مختلف در چرخش بوده است و اکنون به دست فراموشی سپره شده‌اند.
زره‌ساز با اشاره به اینکه قصه‌گویی باید بتواند جایگاه خود را در زندگی خانواده‌های امروز پیدا کند، تصریح کرد: قصه‌گویی باید در محیط مدارس و آموزش و پرورش هم به منصه ظهور برسد. چراکه قصه‌گویی در رشد شناختی کودک و نوجوان بسیار تاثیرگذار است.

آغاز رقابت جشنواره منطقه‌ چهار قصه‌گویی در خراسان رضوی
مدیرکل کانون خراسان رضوی اظهار کرد: قصه و قصه‌گویی زیر ساختی است برای تکامل هرم هویتی شناختی، پرورشی و رشدی که کودک و نوجوان می‌تواند داشته باشد و این پایه اگر درست بنا و ترویج شود اثر خود را در آینده نزدیک در جامعه خواهد گذاشت.
زره‌ساز با اشاره به جایگاه قصه و قصه‌گویی در دنیای مجازی امروز، گفت: باید محتواهای غنی دینی و تاریخی با ابزارهای جدید برای بچه‌ها تولید کنیم که یکی از این ابزارها قصه است، قصه و قصه‌گو با مخاطب در سنین مختلف ارتباط برقرار می‌کند و همه اقشار و نسل‌های مختلف جامعه را می‌تواند پوشش دهد.
وی در پایان با بیان اینکه جشنواره در شهرستان طرقبه شاندیز به این دلیل برگزار می‌شود که ما ازظرفیت بالای شهرستان‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند استفاده کنیم، اظهار کرد: از ۸۴ قصه‌گوی برگزیده مرحله استانی که در این جشنواره حضور دارند ۳۵ قصه‌گو نوجوان است.
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور از ۲۵ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان طرقبه شاندیز در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =