برگزیدگان منطقه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

آیین پایانی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری در استان آذربایجان شرقی برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم که با حضور پرشور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند همراه بود، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، محمود مروج معاون فرهنگی کانون و تعدادی از مسئولین استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری استان گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد.

برگزیدگان منطقه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

تراب محمدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد فرهنگی در تبریز در خصوص جایگاه و نقش قصه‌گویی در فرهنگ پذیری کودکان و نوجوانان و تاثیر آن در تعمیق و توسعه تمدن اسلامی سخنرانی کرد.

اجرای نماهنگ زنده از سوی اعضای مرکز مجتمع کانون تبریز یکی از بخش‌های این برنامه بود.

سپس با قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزیدگان منطقه‌ ۱ کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش و با اعلام هیئت داوران متشکل از عادل بزدوده، مهتاب شهیدی، کبری بابایی و فرزاد تقی‌لر نتایج جشنواره به شرح ذیل اعلام شد:

عنوان‌های برگزیده نوجوان در بخش ملی(بدون رتبه بندی) به دنیا فولادی با قصه‌ «گوزل فاطما» از استان اردبیل، آیناز فتحی اصل با قصه‌ «یورقونام» از استان اردبیل و سارینا حاجی با قصه‌ «باد و چتر» از استان قزوین تعلق گرفت.

برگزیدگان منطقه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

در بخش ملی گروه بزرگسالان نیز فرزانه گلدوزان با قصه‌ «آقای هزارپا» از استان قزوین، سمیه مولوی با قصه «بیر سوز بیر اینام(یک حرف و یک باور)» از استان آذربایجان شرقی و مینا عابدی با قصه‌ «پهلوان پنبه» از استان قزوین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین هیات داوران در بخش ملی گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محمدرضا شعبانی با قصه‌ «توفیق توبه» از آذربایجان شرقی، معصومه رحمانی با قصه‌ «کوچه‌های خدا» از استان قزوین، شهناز صدیق با قصه‌ «مادر دانا و دختر تنبل» از استان آذربایجان غربی، احمد پروستان با قصه‌ «دنیا اینطور هم نمی‌ماند» از استان اردبیل را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش آیینی سنتی و در گروه نوجوان(بدون رتبه بندی) نیز محمدطاها ذوالفقاری با نقل «رستم و سهراب» از استان قزوین، طناز رئوفی‌نژاد با نقل «رستم و تهمینه» از استان قزوین و محدثه پاکرو با نقل «وسوسه» از استان آذربایجان شرقی عنوان‌های برگزیده را به دست آوردند.

در این بخش و در بین بزرگسالان عباس ستاری با قصه «اصلی و کرم» از استان آذربایجان شرقی، سعید صلحی با قصه «پرده عشق» از استان آذربایجان غربی و التفات داوودبیگی با قصه «دومرول» از استان زنجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ ۱ کشور با حضور قصه‌گویان استان‌های آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین از اول تا سوم آذرماه ۱۴۰۱ در سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

برگزیدگان منطقه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =