اکران فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» در آخر هفته

فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» به کارگردانی حجت‌الله ناظری در دومین هفته از طرح «هر هفته یک فیلم تئاتر» در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به نویسندگی مهدی پوررضائیان روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است که روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۸ و ۹ دی ۱۴۰۱ در پایگاه کانون به نشانی cinema.kpf.ir/film  به ‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، نمایش «طفل و تیر و تشنگی» کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفت.

این نمایش که به شیوه زنده-عروسکی اجرا شد، درباره واقعه روز عاشوراست. تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد. باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین (ع) است و...

اکران فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی » در آخر هفته

بر همین اساس هنرمندانی همچون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی، سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور داشتند.

مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی و ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.

الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر، رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، نسیم یاقوتی طراح صحنه، محمدرضا شاملوفرد طراح نور و زنده‌یاد بهزاد غریب‌پور طراح پوستر این نمایش هستند.

اکران فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی » در آخر هفته

مرکز تولید تئاتر کانون از ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در قالب بسته‌ای فرهنگی و رایگان با عنوان «هر هفته یک فیلم تئاتر» را در پایگاه خود به صورت آنلاین از ساعت ۹ صبح هر پنج‌شنبه تا ۱۲ شب جمعه اکران می‌کند.

این طرح همزمان با شب باستانی یلدا آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت و دو روز پایانی هفته هر پنج‌شنبه و جمعه، کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به پایگاه کانون به نشانی cinema.kpf.ir/film یک فیلم تئاتر را در کنار خانواده تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =