طرح کانون مدرسه استعدادهای خاص کودکان و نوجوانان را کشف می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد کشف استعدادهای خاص کودکان و نوجوانان را از مزایای طرح کانون و مدرسه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت‌خواه در نشست هماهنگی طرح کانون و مدرسه با مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر اینکه این طرح با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود افزود: بهره‌گیری از آموزش غیر رسمی و توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان در تربیت نسلی آینده‌ساز، اثرگذار است.

وی افزود: طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته، طرح کانون مدرسه در یک فرایند سه ساله اجرا خواهدشد که دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و با فعالیت‌های متنوع درحوزه‌های: فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی آشنا می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست گفت:طرح کانون مدرسه در راستای ارایه خدمات کتابخانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به دانش آموزان مدارس همکار در این طرح، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

کبری اخلاقی‌نیا افزود: توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و کسب تجربه‌های جدید از اهداف اجرای طرح کانون مدرسه است که مراجعه کنندگان به صورت آموزش غیرمستقیم، مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی را با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای جذاب و دلنشین مراکز کانون کسب خواهند کرد.

گفتنی است: فاز نخست طرح کانون و مدرسه؛ با حضور دانش‌آموزان دختر و پسرِ پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی از دی ماه تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =