چتر کانون گسترده‌تر خواهد شد/پیگیری ثبت جهانی قصه‌گویی

حامد علامتی در جمع حاضران در جشنواره قصه‌گویی به میزبانی یزد، نوید داد که چتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون، شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱، در نشستی با شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی در شهر یزد، دیدار کرد.

در آغاز این نشست، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت‌کنندگان در جشنواره قصه‌گویی، به بیان دغدغه‌های فرهنگی و شغلی خود پرداختند.

مشکلات مربیان پاره‌وقت، انتقال اختیاری بخشی از نیروی انسانی به آموزش و پرورش، نگرانی درباره شایعه کاهش فعالیت‌های کانون و ... بخشی از مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد.

حامد علامتی پس از گوش سپردن به دغدغه‌های همکارانش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سخنانی گفت : «همه همکاران کانون، جواهراتی هستند که ما به همه آن‌ها افتخار می‌کنیم و همه نیروهای ما از خدماتی تا مربی خود را در خدمت کودکان و نوجوانان می‌بینند.»

او با اشاره به اقدام‌ها و دستور کارهای تازه برای ارتقا سطح کیفی و کمی مجموعه کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از تبدیل وضعیت مربیان پاره‌وقت به تمام وقت خبر داد و افزود: «در این حرفه کاری ارزشمند و اثرگذار، نباید نیروی پاره وقت داشته باشیم. در این خصوص، سنجش و پایش همکاران انجام خواهد شد. مصاحبه‌های تخصصی روانشناسی و سنجش مهارت ارتباط مربیان با کودکان انجام می‌گیرد و پیش از آن حتما اردوی آموزشی و توانمندسازی برگزار خواهیم کرد تا همکاران برای سنجش و پایش آماده شوند.»

چتر کانون گسترده‌تر خواهد شد/پیگیری ثبت جهانی قصه‌گویی

علامتی ادامه داد: «اگر همکاری از پس این سنجش و پایش برنیامد، فرجه شش ماهه‌ای داده خواهد شد تا برای ارتقا دانش و مهارت خود تلاش کنند. در نظر داریم در نیمه اول ۱۴۰۲، تعداد مربیان پاره‌وقت به صفر برسد و وضعیت همه مشخص شود. اعتبارات این امر پیش‌بینی شده است.»

مدیرعامل کانون پرورش فکری در ارتباط با انتقال اختیاری برخی از نیروهای قراردادی به آموزش و پرورش گفت: «پیوستن مربیان و نیروهای ستادی کانون به مجموعه آموزش و پرورش یک فرصت شغلی است تا افرادی که سال‌های سال در انتطار ورود به آموزش و پرورش بودند، بتوانند به خواسته خود برسند.»

او ادامه داد: «حتما برای عده‌ای رفتن به مجموعه آموزش و پرورش خوشایند خواهد بود اما دوستانی که در کنار ما باقی می‌مانند هم آورده‌ای بسیار بزرگ خواهند داشت و جایگاهشان رشد خواهد یافت.»

حامد علامتی با اشاره به شایعه‌پراکنی در ارتباط با کاهش فعالیت‌های کانون و نگرانی برخی از مربیان از این بابت، تاکید کرد: «این مسئله به هیچ وجه صحیح نیست و کانون با قدرت هرچه تمام‌تر جایگاه کیفی و کمی خود را رشد خواهد داد.»

مدیرعامل کانون ادامه داد: «پیش از این‌هم موضوع انتزاع کتابخانه‌ها از کانون به گوش رسید باید گفت ماهیت کانون به کتاب و کتابخانه، مربیان و کودکان و نوجوانان ما ارتباط دارد و اطمینان می‌دهم که موضوع انتزاع کتابخانه‌ها از کانون را نخواهیم داشت. برای تجهیز کتابخانه‌ها، قرار است سه میلیون کتاب از ناشران خریداری و به مراکز کانون تقدیم کنیم.»

چتر کانون گسترده‌تر خواهد شد/پیگیری ثبت جهانی قصه‌گویی

او با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به کانون دارند و نگاه دولت سیزدهم هم در این راستاست، افزود: «به شما قول می‌دهم تا وقتی من هستم، فعالیت‌های کانون به همت مربیان و تمام عوامل، روز به‌روز گسترده‌تر شود. هم دانش‌آموزان سمپادی، هم کودکان کار و  هم کودکان با نیازهای ویژه، به نوعی درون خانواده کانون جا دارند و خدمت شایسته به آن‌ها، نیازمند فعالیت گسترده‌تر است. ما از توانایی‌های همکاران‌مان، برای ارتقا کمی و کیفی برنامه‌های کانون استفاده خواهیم برد.»

علامتی در این راستا تاکید کرد: «چتر کانون بزرگ‌تر خواهد شد و روی سر همه کودکان و نوجوانان این سرزمین گسترانده می‌شود، برای همین، ما برای توسعه فعالیت‌های روستایی و شهری کانون برنامه داریم.»

او ادامه داد: «مجموعه کانون زمانی از بین خواهد رفت که مربیان آن بی‌انگیزه باشند. تا زمانی که مربیان با عشق و انگیزه کار می‌کنند، این مراکز با قدرت فعال هستند و درهایش به روی دانش‌آموزان باز است. »

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان این نشست نوید داد: «سال آینده با قدرت به سمت ثبت جهانی قصه‌گویی حرکت می‌کنیم و برای این امر ابتدا لازم است در شورای فرهنگ عمومی این اثر ثبت ملی شود و پس از آن به ثبت جهانی برسد. اگر دیر بجنبیم کشورهای همسایه این را از ما خواهند گرفت و برای همین باید پرونده این ثبت را دقیق و سریع انجام دهیم.»

چتر کانون گسترده‌تر خواهد شد/پیگیری ثبت جهانی قصه‌گویی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =