کد خبر: 322379
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
بازدید 174
آغاز طرح کانون- مدرسه  در مراکز کانون  البرز

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با دعوت از دانش آموزان کرجی طرح کانون – مدرسه را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم نامه ی  وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد.

 در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن  و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی طرفین برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری اجرا می شود و دانش آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و آن روز  را در فضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  سپری خواهندکرد.

مخاطبان این طرح  در سراسر کشور دانش‌آموزان دختر و پسرِ پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی هستند.

آشنایی کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم آوردن زمینه های جذب اعضای جدید در مراکز کانون  و ترغیبت دانش آموزان به مطالعه و کتابخوانی از اهداف فرعی این طرح گزارش شده است.

 بر همین اساس مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز  از ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ با دعوت از دانش آموزان، فعالیت‌های متنوعی را در قالب این طرح، با مشارکت معلمان و کادر آموزشی مدارس نواحی مختلف شهر کرج، اجرا کردند.

در مرکز شماره یک کانون کرج، ۴۰ نفر از دانش آموزان دبستان «مسلم ابن عقیل»، ضمن حضور در این مرکز با کانون و شرایط عضویت در کتابخانه و استفاده از کارگاه‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی آشنا شدند.

قصه گویی  قصه‌ی «آسیاب بچرخ»، نقاشی خلاق و مطالعه‌ی کتاب از دیگر برنامه‌هایی بود که دانش آموزان در آن حضور یافتند.

آغاز طرح کانون- مدرسه  در مراکز کانون  البرز

 در ادامه‌ی اجرای این طرح در استان، ۳۶ نفر از دانش آموزان پسر پایه‌ی چهارم مدرسه‌ی«قلم» میهمان  مرکز شماره ۲ کانون کرج شدند.

با توجه به برنامه‌ی درسی دانش آموزان و دروس فارسی و اجتماعی در ابتدا با توجه به درس فارسی، در خصوص هدف دار بودن آفرینش برای کودکان صحیت شد و دانش اموزان حاضر با برگ‌ها و تفاوت آن در مناطق آب و هوایی مختلف آشنا شده و دراین خصوص بحث و گفتگوکردند  و کارگاه  کلاژ برگ‌ها در تکمیل این فعالیت اجرا شد.

آغاز طرح کانون- مدرسه  در مراکز کانون  البرز

سپس در ارتباط با درس اجتماعی درباره شغل‌ها صحبت شد و کتاب «هر کسی کاری داره »شعرخوانی شد و در پایان مسابقه‌ای شاد  از کتاب «چیستان های خواندنی» اجرا شد.

مرکز شماره ۴ کانون کرج نیز در راستای اجرای این طرح، میزبان دانش آموزان کلاس پنجم دبستان «بعثت» بود و مربیان این مرکز، فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی و روخوانی  کتاب «نگهبان چشمه»،نمایش فیلم، بازی و سرگرمی برای این دانش آموزان اجراکردند.

آغاز طرح کانون- مدرسه  در مراکز کانون  البرز

در بخشی از این برنامه با توجه به درس«راه زندگی» فارسی پایه‌ی پنجم و بیان اهمیت شناخت ویژگی‌ها و انتخاب درست  در زندگی انسان‌ها، از دانش آموزان خواسته شد تا از بین کارگاه‌های هنری «سقالگری» و «نقاشی» یکی را انتخاب کنند که در نهایت کودکان حاضر کارگاه نقاشی را انتخاب کرده و در دومین انتخاب از بین گلدان گل و تصویر یک انسان، گلدان گل را انتخاب و نقاشی‌های خود با این موضوع را کشیدند.

گزارش تصویری

گفتنی است این طرح تا پایان سال تحصیلی جاری در مراکز کانون استان البرز اجرا خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =